۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84759773
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعضای بدن کارمند علوم پزشکی کردستان اهدا شد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبر: 84759773
اعضای بدن کارمند علوم پزشکی کردستان اهدا شد

سنندج- ایرنا- رییس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خانواده مرحومه سهیلا رستگارمنش، از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اهدای اعضای آن مرحوم، جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش ایرنا، شیدا خیراللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: خانم سهیلا رستگار منش  ۳۰ سال در واحد رادیولوژی دانشگاه مشغول بکار بود و سال گذشته بازنشسته شده بود.

وی افزود: وی ۲۵ اردیبهشت ماه امسال بر اثر سانحه تصادف دچار جراحت و به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد و در بخش مراقبتهای ویژه بستری و تحت درمان قرار گرفت.

وی گفت: متاسفانه با وجود تلاش پزشکان معالج، این همکار عزیزمان در تاریخ ۲۷ اردیبهشت دچار مرگ مغزی شدو تیم پزشکان معتمد وزارت بهداشت مرگ مغزی وی را تایید کردند.

 رییس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اضافه کرد: پس از تایید قطعی مرگ مغزی، اقدام به اخذ رضایت از خانواده مرحومه انجام و خوشبختانه خانواده فهیم و نوع دوست مرحومه که همسر و دختر ایشان نیز از همکاران دانشگاه هستند، رضایت خود را مبنی بر اهدا عضو عزیزشان اعلام و جسد به بیمارستان سینای تهران اعزام تا عملیات جداسازی اعضای بدن انجام شود.

خیراللهی با قدردانی از خانواده فهیم و نوع دوست این جانبخش، که با اهدای اعضای بدن عزیز خود چند نفر را از مرگ حتمی نجات دادند، گفت: جسد خانم رستگارمنش ۲۹ اردیبهشت از بیمارستان کوثر سنندج طی تشریفات خاصی با حضور مسوولین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان کوثر، مدیریت درمان و بیمارستان تامین اجتماعی سنندج به آرامستان بهشت محمدی منتقل و به خاک سپرده خواهد شد.

وی گفت : این سومین مورد اهدا عضو در سال جاری است و سال گذشته نیز اعضای ۶ بیمار مرگ مغزی در استان به نیازمندان اهدا شد.

از سال ۱۳۸۹ تا کنون ۵۱ مورد مرگ مغزی منجر به اهداء عضو در استان کردستان به ثبت رسیده است، که در بین شهرستانهای استان، شهرستان بیجار از نظر رضایت گیری پیشتاز میباشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha