۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبر: 84761915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی استان سمنان به دلیل غبارآلودگی هشدار زرد داد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبر: 84761915
هواشناسی استان سمنان به دلیل غبارآلودگی هشدار زرد داد

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان به دلیل کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی از فردا یکم تا چهارشنبه چهارم خرداد هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز شنبه به ایرنا گفت: با توجه به پیش بینی انتقال غبار به هوای استان و افزایش نسبی غلظت آلاینده ها، برای صبح یکشنبه تا اواخر چهارشنبه افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی افزود: براساس  پیش بینی ها  روز دوشنبه بر شدت غبارآلودگی، کاهش کیفیت هوا و کاهش نسبی دید افقی افزوده و بر این اساس پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس ، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی و پرهیز از ورزش و فعالیتهای بدنی در فضای باز و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روز دوشنبه است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و افزایش موج فشاری از روزهای دوشنبه تا جمعه گفت: باد شدید و گرد و خاک تا پایان هفته مهمان ناخوانده هوای استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: خاستگاه گرد و غبار در استان سمنان کانون‌های گرد و غبار در کشورهای همسایه و مناطق کویری داخل کشور است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به دمای کمینه و بیشینه شهر سمنان امروز به میزان ۱۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد، افزود: نوسان دمایی این شهر تا پایان هفته بین ۱۷ و ۳۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha