افرایش ۱۲ درصدی تخلیه وبارگیری کالا در سال گذشته از بندر شهید باهنر بندرعباس

بندرعباس- ایرنا- مدیر بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: در سال گذشته ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تن کالا در این بندرگاه تخلیه و بارگیری شد که این رقم نسبت به سال ماقبل، ۱۲ درصد افزایش یافته است.

حمید رضا محمد حسینی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان صادرات کالای غیرنفتی از بندر شهید باهنر در سال قبل یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۳۷ تن و میزان صادرات نفتی نیز ۱۴۰ هزار و ۶۸۲ تن با افزایش ۶ درصدی نسبت به سال ۹۹ بوده است.
وی بیان داشت: حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر نیز در این مدت ۴۵ هزار و ۸۹۷ تن کالا بوده که از افزایش ۵۷ درصدی برخوردار بوده است
مدیر بندر شهید باهنر اظهارداشت: همچنین پارسال
۶۵ هزار تی ای یو کانتینر یخچالی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
محمد حسینی یادآورشد: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون نفر مسافر با رشد ۳۴۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز جا به جا شده اند که بندر شهید حقانی با ۲میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۳۰ هزار نفر بیشترین آمار را داشته است.
بندر شهید باهنر بندرعباس از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است.
بندری با ظرفیت سالانه ۲ و نیم میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.
برخورداری از ۱۲پست اسکله، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.
بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha