۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84773356
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ گرایش کارشناسی ارشد پرستاری در علوم پزشکی خراسان شمالی ایجاد می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بزودی در دانشگاه علوم پزشکی استان در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری ۲ گرایش داخلی جراحی و مراقبت‌های ویژه و اورژانس ایجاد می‌شود.

دکتر بهرام بیباک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان برای ایجاد ۲ گرایش جدید کارشناسی ارشد پرستاری اظهار داشت: پیش از این برای نخستین بار در مقطع ارشد، رشته پرستاری سالمندی از مهرماه سال ۱۳۹۲ با پذیرش چهار نفر دانشجو آغاز شد و در حال حاضر ۲۲ نفر دانشجوی مشغول به تحصیل و ۲۸ دانشجوی فارغ‌التحصیل دارد.

وی افزود: در ابتدا این دانشگاه در سال ۱۳۷۰ با رشته پرستاری در مقطع کارشناسی آغاز به کار کرد و از قدیمی ترین رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی استان است.

بیباک گفت: رشته‌های پرستاری سالمندی، زیست فناوری پزشکی، نانوفناوری پزشکی و دستیاری تخصصی کودکان را از رشته‌های مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی استان است که هم اکنون ۴۶ دانشجو در این رشته های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد دانشجویاین مقطع کارشناس پرستاری در دانشکده پرستاری بجنورد را ۱۶۰ نفر و دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی این رشته را تا کنون ۶۱۲ نفر اعلام کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی افزود: همچنین دانشکده پرستاری شیروان نیز ۱۳۶ نفر دانشجوی پرستاری در حال تحصیل و ۱۲۸ نفر فارغ التحصیل این رشته تحصیلی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha