۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن به خانوارهای دارای فرزند معلول اعطا می‌شود

همدان- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور از اعطای ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های دارای ۲ فرزند معول و بیشتر خبر داد و گفت: این تسهیلات برای ساخت مسکن به این خانوارها طی سه مرحله پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ "علی‌محمد قادری" روز سه‌شنبه در بازدید از مرکز جامع خیریه نگهداری و توانبخشی سالمندان امام علی(ع) ملایر اظهار داشت: این رقم تسهیلات به خانوارهای ملایری دارای دو فرزند معلول و بیشتر نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات ساخت مسکن برای این خانوارها به صورت بلاعوض و بخشی از طریق تسهیلات مسکن ملی پرداخت می‌شود، افزود: هر خانوار با شرایط ۲ فرزند معلول و بیشتر که دارای زمینی باشد، این تسهیلات به صورت بلاعوض به آنها پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور این اقدامی جهادی برای تامین مسکن این خانوارها دانست و بیان کرد: مقرر شد با شناسایی زمین‌های مورد نظر در حوزه تامین مسکن یا کمک برای ساخت، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای جامعه شهری و ۱۵۰ میلیون تومان برای جامعه روستایی در اختیار این خانواده‌ها قرار گیرد.

قادری با اشاره به وظایف خطیر این سازمان در حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به ویژه آسیب‌های اجتماعی، افزود: بیش از ۵۳ وظیفه برای این سازمان تعریف شده و هفت میلیون نفر در حال حاضر زیرپوشش این نهاد هستند.

 ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن به خانوارهای دارای فرزند معلول اعطا می‌شود

به گفته وی نیاز است با کمک و حمایت نمایندگان مجلس، از محل صندوق ذخیره ارزی، یک صندوق ارزش افزوده برای مددجویان کشور راه‌اندازی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: تا ۲ ماه آینده هیچ فرد پشت نوبتی دریافت مستمری در کشور نداریم.

قادری بیان کرد: سه سال است که معطل مانده و با پیگیری‌های انجام شده لیست تمامی افراد دهک‌های پایین و افرادی که مشمول دریافت خدمات از بهزیستی هستند، به سازمان اعلام شده و مستمری دریافت خواهند کرد.

وی اتصال مردم به گروه‌های تخصصی و جهادی را از طرح‌های کشوری سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: حمایت از افراد سالخورده، از کار افتاده، سالمند و محروم یکی از بندهای سیاست کلی تامین اجتماعی است که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور بر لزوم ارتباط موثر سازمان بهزیستی با شبکه‌های مردمی تاکید کرد و اظهار داشت: مردمی‌سازی شبکه‌های بهزیستی اقدامی ملی است و در این راستا باید گروه‌های جهادی شناسایی و به مردم متصل شوند.

قادری همچنین قول مساعد داد: مشکلات تامین وسایل کمک توانبخشی و دیگر مشکلات مربوط به حضور افراد معلول در جامعه پیگیری و حل خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال پایدار، گفت: پس از انجام مقدمات لازم توسط بانک مرکزی و دیگر نهادهای تسهیل کننده، ضوابط اجرایی و چگونگی دریافت این تسهیلات که حدود

۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر است، به سمع مردم و مخاطبین بهزیستی در حوزه اشتغال خواهد رسید.

 ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن به خانوارهای دارای فرزند معلول اعطا می‌شود

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز بر لزوم تقویت اداره بهزیستی این شهرستان تاکید کرد و گفت: حلقه مفقوده در کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ‌سازی و کارهای درمانی، بهزیستی است که باید بسته‌ای از اقدامات متناسب طراحی شود.

"سلمان اسماعیلی" کمک به کمپ‌های ترک اعتیاد در این شهرستان زا نیز از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: بضاعت اداره بهزیستی ملایر در نیروی انسانی و اعتبارات محدود است و نیاز به حمایت بیشتر دارد.

وی موقوفه بودن بیش از ۶۳ درصد از اراضی این شهرستان را فرصتی مغتنم دانست و بیان کرد: هر اندازه سازمان بهزیستی کشور از نظر اعتباری به مجموعه بهزیستی ملایر اختصاص دهد، به همان میزان نیز ما کمک خواهیم کرد. 

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر ببش از ۶ هزار معلول در شهرستان ملایر شناسایی شده و از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha