خودباوری از ثمرات تفکر و مکتب امام راحل است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: استقلال و خودباوری کشور و انقلاب اسلامی از ثمرات تفکر و مکتب امام‌ راحل است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های امام راحل و ملت مبارز ایران است، افزود: یکی از مهمترین اثرات و ثمرات تفکر امام راحل و ‌انقلاب اسلامی خوباوری است به این معنا که ملتی بدون اینکه زیر یوغ اجانب و ‌وابسته به بیگانگان باشد می‌تواند مسیر رشد و پیشرفت را طی کنند.

وی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به دوبلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و کشورها یا باید به آمریکا و امپریالیسم وابسته می‌شدند و ‌یا وابسته به کمونیست در شرق، ولی در آن زمان وقوع انقلاب اسلامی پدیده‌ای بود که نشان داد لازم نیست یک کشور وابسته به شرق و غرب باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امام راحل آمد و این تفکر را پیاده کرد که بدون وابستگی و مستعمره اجانب بودن و بدون اینکه نیاز باشد حاکم و سلطان را اجانب تعیین کنند و سرنوشت کشور را رقم بزنند کشوری می‌تواند روی پای خود بایستد.

آیت‌الله مجتهد شبستری ادامه داد: نتیجه و ثمره انقلاب امام راحل این بود که ایران اسلامی بدون اینکه وابسته به کشورهای دیگر و زیر یوغ بیگانگان بتواند به پیشرفت و ترقی برسد.

وی اضافه کرد : ایران اسلامی در طول ۴۳ گذشته سال نشان داد می‌تواند کشوری مستقل باشد و ‌مقدرات خود را در داخل کشور تعیین کند.

آیت‌الله مجتهد شبستری یادآور شد: دنیای امروز نیازمند اندیشه و تفکر امام راحل است و تجربه انقلاب اسلامی نشان داد یک کشور می‌تواند به اجانب نه بگوید.

وی ادامه داد: امروز کشورهایی که ردپای استعمار در آنها دیده می‌شود برای مقابله با استعمار مردمش باید پایداری و مقاومت نشان دهند چنانکه ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه اعمال شده از سوی دشمنان ایستادگی کرده و توانست مشکلات را حل کند.

وی افزود: کشورهای درگیر با دخالت بیگانگان می‌توانند روی پای خود بایستند و ‌راه استقلال آنها نه گفتن به احانب و ‌مقاومت در برابر بیگانگان است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تبیین ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب و با اشاره به اینکه مقام‌معظم رهبری هم همان راه امام راحل را ادامه می‌دهند، گفت: نسل نو با اندیشه امام باید آشنا شود.

به گفته وی، باید فرمایشات و وصیتنامه امام راحل برای نوجوانان و جوانان در دانشگاه ها و مدارس بازخوانی شود تا جوانان با ابعاد شخصیتی امام راحل آشنا شده و بدانند چه خصوصیاتی در خانه و خانواده داشته و رفتار او ‌با دولتیان و مسوولان و مواضع او در برابر دشمنان و دوستان چگونه بود.

وی تاکید کرد: ابعاد شخصیتی امام راحل باید تبیین شود و رسانه‌ها ها نه فقط در سالگرد رحلت ایشان بلکه در هر موقعیتی و هرجا که لازم باشد به این مهم بپردازند.

آیت الله شبستری در خصوص دلیل وجه تمایز شخصیت امام راحل با رهبران دنیا یادآور شد: الهی بودن و مرجع تقلید بودن وجه‌تمایز ایشان با رهبران دنیاست امام راحل شخصیتی است که انقلابش را برای خدا انجام داد و در واقع قیامش انقلابی دینی بود در حالیکه انقلاب‌های دنیا این ویژگی را نداشتند.

وی اظهار کرد: همچنین شعارهای امام راحل بوی مادیات نمی‌داد به دنبال دین بود تا مردم را از یوغ بندگی آزاد کند و حکومت اسلامی را برپا کند.

به گزارش ایرنا، امام خمینی در یک مهر ۱۲۸۱ شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و جهاد چشم به جهان گشود ودر ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha