مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در ساری برگزار شد

ساری - ایرنا - آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد روز جمعه باحضور پرشور اقشار مردم و سخنرانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و امید محرومان مستضعفان جهان و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد از ساعات اولیه امروز جمعه، مردم وفادار شهرستان ساری خود را به مصلای امام خمینی (ره) رسانده و سینه‌زنان، در حالی که می‌گریستند و فریاد لبیک یا خامنه‌ای سر می‌دادند، نوحه‌سرایی کرده و یاد و نام امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
این مراسم از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر امام جمعه ساری و استانداری مازندران به گونه‌ای برگزار شد که انبوه عزاداران و عاشقان در سوگ سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و پنجاه و نهمین سالروز قیام ۱۵ خرداد در حالی که فریاد "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز" سر می دادند با رهبر معظم انقلاب باردیگر تجدید بیعت کردند.
همچنین در این آیین مذهبی، مداحی و سخنرانی حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به عنوان سخنران ویژه این مراسم همزمان از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز پخش شد.
این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم همراه بود و مسوولان ارشد ستادی و اجرایی استان هم حضور داشتند.
علاوه بر این با همراهی فرمانداری ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های مازندران، این مراسم در تمامی شهرها و روستاهای استان با استفاده از ظرفیت های مردمی همچون هیات های مذهبی، امامزاده ها، بازاریان و اصناف، تشکل های دینی مساجد، روحانیون و طلاب باهدف تبیین جایگاه امام خمینی (ره) به عنوان ولی فقیه، تببین جایگاه رهبری و صلابت ایشان به عنوان محور وحدت امت اسلامی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha