مهم‌ترین اقدام در جهاد تبیین روشنگری در باره دستاوردهای انقلاب است

نوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به قراردادهای نگینی که قبل از انقلاب به ملت ایران تحمیل شده بود ، گفت : مهم‌ترین اقدام در جهاد تبیین روشنگری و آشنا ساختن نسل جدید با این گذشته و دستاوردها با شکوه انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، روح الله سلگی روز جمعه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع چالوس افزود : ریشه انقلاب اسلامی در عاشورا است و رکن اصلی آن را هم اجرای عدالت، توزیع عادلانه ثروت و استکبار ستیزی تشکیل می دهد.

وی گفت : یکی از مهم ترین اقدامات در جهاد تبیین بازگو کردن گذشته پر از قراردادهای نگین ، مستعمره شدن ایران و گماشته شدن یک دست نشانده انگلیسی برای حکومت بر کشور بوده است که باید برای نسل جدید بازگو شود.

معاون استاندار مازندران اظهار داشت : انقلاب اسلامی ثمره قرن ها مجاهدت از دوران مبارزه با مغول تا ۱۵ خرداد سال ۴۲ است و در این دوران هر روز به بصیرت ملت ایران در نبرد با دشمن افزوده شده است. 

وی از انقلاب اسلامی کانون حمایت از آزادگان و عدالت خواهان جهان یاد کرد و افزود : امروز دشمن جنگ نرم و پیچیده ای را در دستور کار قرار داده‌ است و در  این راستا حتی انتخاباتی با حضور ۴۰ میلیون شرکت کننده را با تمامی ابزارها و ظرفیت ها رسانه ای زیر سووال می برد ولی در مقابل مدافعین حقوق بشر در برابر کشته شدن یک میلیون نفر در حمله به عراق و حدود نیم میلیون نفر در یمن سکوت می کنند.

سلگی همچنین به ظرفیت اقلیمی و حضور میلیونی گردشگران در شهرستان چالوس اشاره کرد و اظهار داشت : متاسفانه بسیاری از  فرصت های این شهرستان به تهدید تبدیل شده و شاهد بروز چالش ترافیک و معادن در این منطقه هستیم.

وی با اشاره به جایگاه شهرستان، چالش های چالوس را مشکلات ملی و پدافند غیر عامل کشور دانست و بر ضرورت رفع این مشکلات تاکید کرد.

معاون استاندار مازندران همچنین به زمین خواری و فساد در این منطقه اشاره کرد و گفت : با دهیارانی که تبدیل به کاسبان تغییر کاربری شده و در مقابل امام و شهدا قرار گرفته اند با قاطعیت و جدیت با تشکیل قرارگاه زمین خواری با محوریت فرماندار و امام جمعه و همکاری بخشداران برخورد خواهد شد.
وی به وضعیت کنونی معادن در شهرستان چالوس اشاره کرد و افزود : امروز فعالیت این معادن جاده کندوان و سد سیاه بیشه را با مشکل رانش زمین مواجه کرده است و با ایجاد ریزگردها سلامتی مردم و گردشگران نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.
سلگی با اعلام پایان صدور مجوز معدن در شهرستان چالوس گفت: این منطقه دیگر ظرفیت صدور مجوز معدن را ندارد و در صورت ادامه این روند طبیعت و اقتصاد گردشگری در منطقه از بین خواهد رفت.

پیش از سخنرانی معاون استاندار مازندران ، شرکت کنندگان در این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی در فقدان بنیانگذار جمهوری اسلامی عزاداری و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha