مکتب امام راحل، مکتب عدالت خواهی و عقلانیت است

ارومیه - ایرنا - نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: مکتب امام خمینی (ره) مکتب عدالت خواهی و عقلانیت بوده و اثرگذاری این مکتب والا همچنان ادامه دارد.

«شارلی انویه تکیه» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی شک استمرار حرکت در مسیر اندیشه های امام راحل و سلوک در راه ولایت، ما را در برداشتن گام دوم انقلاب موفق تر و سعادتمندتر خواهد کرد.

وی ادامه داد: عناصر مهم عدالت خواهی و عقلانیت، انقلاب را به بلوغ ۴۴ سالگی خود رساند و امروز نیز در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری، تفکر الهی امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی زنده است و میراث ماندگار او، پرچم هویت انقلابی و قدرت جمهوری اسلامی ایران را در جهان به اهتزاز درآورده است.  

وی اضافه کرد: عزت و اعتلای ایران سرافراز در گرو پیمودن راه انقلاب است و امروز  مردم و مسوولان باید به خط امام و به مواضع قاطع و شفاف امام به چشم یک دستورالعمل نگاه کنند.

 نماینده مسیحیان آشوری کلدانی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عزت، رشد و توسعه مادی، اعتلای معنوی و اخلاقی و امنیت پایدار کشور در گرو عمل به این بیانات، تدابیر و مواضع و پیمودن راه انقلاب است.

«انویه تکیه» گفت: زنده نگهداشتن ارزش‌های انقلاب در پنهان نکردن، فراموش نکردن، کم رنگ نکردن و غلط تبیین نکردن آن است؛ باید اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) را در تمامی سیاست گذاری ها و ‌برنامه ریزی ها، برجسته و پررنگ کنیم چرا که همان سیاست گذاری امام بود که امروز شرق و غرب در مقابل قدرت و اقتدار ایران به بن بست رسیده اند.

وی افزود: وجه تمایز انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر در استعمارستیزی و استبداد ستیزی آن است زیرا جنبش های قبلی تنها یکی از این گزاره ها را داشتند به عنوان نمونه نهضت تنباکو ضد استعماری و ‌مشروطه ضد استبدادی بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) هم با استعمار غرب وهم با استبداد شاهنشاهی مقابله کرد و به آنها فهماند که بزرگترین نعمتی که خداوند بزرگ به انسان داده تا با استفاده از آن به مبارزه با مشکلات بپردازد نیروی عقل است.

امروز ۱۴ خرداد، سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha