نخستین رویداد بین المللی شعر روح الله در استان مرکزی برگزار شد

اراک - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نخستین رویداد بین المللی شعر روح الله طی ۲ روز در شهرستان‌های اراک و خمین برگزار شد.

سینا دلشادی عصر شنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۶ شاعر از نقاط مختلف میهن اسلامی و کشور افغانستان در این رویداد فرهنگی اشعار خود را در قالب‌های متنوع شعر نو و کهن با محوریت اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) قرائت کردند و از شبکه ملی و استانی نیز به صورت مستقیم پخش شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: ایراد ۲ سخنرانی تخصصی در خمین و اراک با موضوع تجلی آیات قرآن و روایات در دیوان شعر حضرت امام خمینی ( ره) و اجرای یک سرود از سوی گروه‌های برگزیده کشور اهل دلیجان از دیگر برنامه هایی بود که در کنار شعر خوانی اجرا شد.

دلشادی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد بین المللی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در شان و منزلت امام راحل آنگونه که باید معرفی نشده و  برگزاری این قبیل برنامه ها گام موثری در راستای انتقال اندیشه‌های حضرت امام ( ره) به جامعه در قالب زبان هنر است.

وی تاکید کرد: اکنون هنرمندان موظف هستند شخصیت حضرت امام ( ره)  را همانگونه که بوده اند را بر اساس اصول و مبانی و خطوط فکری ایشان به جامعه معرفی  و اجازه ندهند دشمنان مکتب و اندیشه امام را تحریف کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:با توجه به اینکه شاعران این استان از فرهیخته ترین هنرمندان هستند، می طلبد در رشته های مختلف فرهنگی با زبان شعر که گویاترین و نافذترین زبان‌ها برای معرفی خطوط فکری و اندیشه حضرت امام( ره) است از ظرفیت این فرهیختگان بهره گیری کرد.

دلشادی خاطرنشان کرد: این رویدادهای تاریخی و محافل ادبی عصر دیروز و همچنین امروز در بیت تاریخی امام خمینی( ره) در خمین و همچنین در مدرسه علمیه حضرت امام راحل در اراک برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha