۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84778913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از کتاب آموزشی برای عکاسان مستند در سنندج و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- رونمایی از کتاب"روایت در مجموعه عکس مستند" کتابی آموزشی برای عکاسان مستند اثرفرهاد مطاعی، توزیع چهارهزار بسته غذایی در بین مددجویان کردستانی و شرایط رایگان شدن مصرف برق مددجویان چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، رییس حوزه هنری کردستان روز دوشنبه با اشاره به رونمایی از کتاب «روایت در مجموعه عکس مستند» گفت: این کتاب با نویسندگی فرهاد مطاعی در نشر کتاب پرگار در ۲۷۶ صفحه در قطع وزیری فروردین ۱۴۰۱ به چاپ رسیده است.

امین مرادی افزود: این کتاب با بررسی ساختارهای روایتی در مجموعه عکس و واکاوی و تطبیق آن با ساختارهای روایی رایج در ادبیات و سینما، به اهمیت و نحوه استفاده از روایت، در مجموعه عکس مستند اجتماعی می پردازد.

وی یادآور شد: این کتاب راهنمایی برای عکاسان در تهیه مجموعه عکس مستند اجتماعی است و عکاسان را از ایده تا پژوهش و انتخاب موضوع، مراحل عکاسی، انتخاب ساختار روایتی حین عکاسی، نحوه استفاده از عناصر انسجام، ویرایش بصری و تدوین عکس ها در قالب ساختار روایتی و در نهایت آمادگی برای انتشار، همراهی می کند.

رییس حوزه هنری کردستان گفت: این کتاب، کتابی برای عکاسان مستند و خبری، گالری داران، ناشران، سردبیران و ادیتورهای خبرگزاری ها، آژانس ها، مجلات تخصصی و همچنین دوستداران عکاسی مستند اجتماعی سودمند خواهد بود.

وی اظهار داشت: علاقه مندان با دیدن فهرست و خرید اینترنتی کتاب روایت در مجموعه عکس مستند از طریق نشانی فروشگاه اینترنتی نشر کتاب پرگار می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی کتاب مذکور بهره مند شوند.

آیین رونمایی و نقد کتاب" روایت در مجموعه عکس مستند" ۲۱ خرداد در سالن شماره ۶ پردیس سینمایی بهمن سنندج مورد نقد و بررسی قرارمی گیرد.

توزیع چهارهزار بسته غذایی در بین مددجویان کردستانی

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اظهار داشت: به مناسبت سالروز گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) سه هزار پرس غذای گرم در بین مددجویان سنندجی توزیع شد.

رضا طوسی با بیان اینکه همچنین به همین مناسبت هزار بسته سبد کالا در بین مددجویان سایر شهرستانها توزیع شد، گفت: این تعداد بسته غذایی در بین مددجویان روستاها و مناطق محروم توزیع شد.

وی اضافه کرد: آشپزخانه‌های تهیه و توزیع غذای گرم با هدف اطعام نیازمندان در مناسبت های مختلف سال با مشارکت خیران فعال است.

شرایط رایگان شدن مصرف برق مددجویان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار داشت: بر اساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، مددجویان زیرپوشش این نهاد به شرط رعایت ۵۰ درصد از سقف الگوی مصرف می توانند از بخشودگی در پرداخت هزینه های مصرفی  و برق رایگان بهره‌مند شوند.

فرهاد کاظمی افزود: بر اساس اعلام این شرکت،   الگوی مصرف برای ماه های عادی ۲۰۰ کیلووات و برای ماه های گرم سال از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ۳۰۰ کیلو وات است و در صورتی که مددجویان ۵۰ درصد این میزان را مصرف کنند از پرداخت هزینه مصرفی معاف هستند.

وی گفت: در صورتی که میزان مصرف از۵۰ درصد سقف الگوی مصرف بیشتر باشد ملزم به پرداخت صورتحساب همانند سایر مشترکین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha