این پلتفرم که «TOMAN CASH» نام دارد، بستری امن برای گردشگران خارجی مهیا میکند تا با قیمت مناسب خدمات مورد نظر خود در ایران را دریافت کنند.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابطعمومی پارک فناوری پردیس، یاسر الخیرو بنیانگذار استارتاپ دلیل ایران در این زمینه گفت: ایده اولیه شکل گیری استارتاپ دلیل ایران برای اسکان گردشگران خارجی در داخل ایران بود زیرا وقتی گردشگری وارد یکی از فرودگاههای بینالمللی کشور میشود با مشکل اسکان مواجه است.
وی ادامه داد: مشکل اسکان از جایی شروع می شود که گردشگر خارجی قبل از ورود به ایران، کشورمان را خوب نمیشناسد و حتی در جاهایی که شناخت خوبی هم از ایران دارد، اطلاعاتی از موجودی محلهای اسکان و بستر مناسب برای رزرو وجود ندارد. بنابراین ما برای کمک به اسکان این افراد وارد کار شدیم و بعد از ارائه راهکاری برای اسکان، به دنبال رفع مشکل پرداخت هزینه اسکان حرکت کردیم.
این فناور افزود: یکی دیگر از مشکلات، ناآگاهی مشتری خارجی از پلتفرمهای پرداخت داخلی در ایران بود. همچنین حتی اگر این شناخت و اعتماد از طرف مشتری خارجی وجود داشت، پلتفرم های داخلی امکان خدمات رسانی به مشترکان خارجی را نداشتند و یکی از مشکلات بزرگ، محدودیتهای مختلف در زمینه گردشگری کارتها در کشور بود.
الخیرو تاکید کرد: ایده اولیه ما کمک به پرداخت هزینههای گردشگران خارجی در ایران بود. ما میخواهیم با قرار گرفتن بین عرضه کننده و تقاضا کننده خدمات، زمینه پرداخت امن هزینه خدمات را مهیا کنیم.
وی تاکید کرد: بازار گردشگری در ایران از ظرفیتهای فراوانی بهرهمند است اما هزینههای جاری در این بازار بیشتر به صورت آفلاین پرداخته میشود. حتی در زمینه رزروهای آنلاین نیز در بسیاری از موارد بعد از ثبت رزرو از طریق گردشگر خارجی، اپراتور داخلی این کار را به صورت آفلاین تایید میکند. به همین دلیل است که برخی مواقع با وجود رزروهای آنلاین، گردشگر خارجی با ظرفیت تکمیل محل اسکان مواجه میشود.
۲ اپلیکیشن استارتاپ «دلیل ایران» به رشد صنعت گردشگری کمک میکند
بنیانگذار استارتاپ دلیل ایران گفت: در حال حاضر ما دو اپلیکیشن برای ارائه خدمات به گردشگران خارجی داریم. اولین اپلیکیشن، دلیل ایران یا راهنمای ایران (ایران گاید) است که اپلیکیشنی کاملاً رایگان برای کمک به شناخت ایران میباشد. ما همچنین به دنبال ایجاد اولین شبکه اجتماعی عرب زبان برای معرفی ایران به گردشگران عرب هستیم. در این شبکه اجتماعی، گردشگران عرب تجربه خود از حضور در کشورمان را برای دیگران به اشتراک میگذارند.
الخیرو تصریح کرد: دومین اپلیکیشنی که محصول اصلی بوده و بیشتر تمرکز ما روی آن است، اپلیکیشن «TOMAN CASH» است. «TOMAN CASH» پلتفرمی برای پرداخت انواع هزینههای گردشگران خارجی میباشد. این اپلیکیشن به گردشگران خارجی به ویژه گردشگران عرب زبان کمک می کند که قبل از سفر به ایران با شارژ آن بتوانند هزینه های خود را در داخل کشور پرداخت کنند.
وی به خدمات ارایه شده در این اپلیکشن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹ سرویس اصلی در این اپلیکیشن ارایه میشود و به دنبال افزایش خدمات در این پلتفرم هستیم تا بتوانیم نیازهای کامل یک گردشگر در داخل ایران را برطرف کنیم تا گردشگر خارجی دچار هیچ مشکلی برای پرداختهای خود در داخل کشور نشود.
رونق گردشگری ایران هدف دلیل ایران از ارایه خدمات
بنیانگذار استارتاپ دلیل ایران گفت: کاری که ما انجام میدهیم به ورود گردشگر بیشتر به ایران کمک میکند. استفاده از این پلتفرم همچنین به فروش بیشتر در داخل ایران منجر میشود، زیرا گردشگری که بدون استفاده از اپلیکیشن «TOMAN CASH» وارد ایران میشود، حجم کمتری از مبادلات خرید و فروش را انجام میدهد.
الخیرو ادامه داد: با استفاده از این اپلیکیشن، کار خرید و فروش راحت تر میشود و گردشگر خارجی با یکی از بزرگترین مشکلات یعنی عدم درج قیمت و مشخص نبودن هزینه خدمات مواجه نیست و ما قیمتهای واقعی را به آنها ارایه می دهیم.
وی افزود: ارائه این خدمات باعث میشود گردشگر خارجی سفرهای بیشتری به ایران داشته باشد و در این سفرها خریدهای بیشتری نیز انجام دهد، همچنین اطمینان بیشتری نیز شکل می گیرد. همچنین در این دو اپلیکیشن ما مکانهای متنوع تری نیز از کشور به گردشگر معرفی میکنیم تا یک گردشگر در مناطق خاصی از کشور نماند. ما سعی داریم مناطق دیدنی گردشگری و بازارهای فروش بهتر و بیشتری را به گردشگران خارجی معرفی کنیم.
جهت دهی و شتابدهی درست بزرگترین خدمت پارک فناوری پردیس به استارتاپ های نوپاست
بنیانگذار استارتاپ دلیل ایران گفت: ما با حضور در شرکت همآوا و آی فینک کار خود را آغاز کردیم، زیرا هر استارتاپ نوپایی در آغاز کار نیاز به حمایت های خاصی دارد. ذات کار استارتاپی به گونه ای است که شما میخواهید مشکلی را جوری هر کنید که تا کنون کسی اینگونه حل نکرده است، همین مسئله شما را با چالش های جدید مواجه می کند که برای حل آن نیازمند حمایتهای مختلف حقوقی، مالی و علمی هستید.
الخیرو ادامه داد: ما در پارک فناوری پردیس به این خدمات دسترسی مناسبی داشتیم. در واقع مدیریت هزینهها و کمک به کاهش هزینهها، بزرگترین حمایت پارک فناوری پردیس برای به نتیجه رسیدن فعالیت استارتاپ ما بود. ما در محیطی قرار گرفتیم که به استارتاپهای مختلفی دسترسی داشتیم و تبادل تجربیات و خدمات آن ها به ما برای رشد سریع تر کمکهای زیادی کرد. ما در ابتدای مسیر با آموزشها، منتورینگ و خدمات دیگر توسط همآوا، شرکت خدمات انفورماتیک و آی فینک قدمهای بسیار خوبی برداشتیم.
وی تاکید کرد: مشاورههای خوب افرادی که در انجام کارهای مشابه تجربیات خوبی دارند، موضوع دیگری است که در پارکهای فناوری، نظیر پارک فناوری پردیس و شتاب دهنده های بزرگ، برای استارتاپ ها قابل دسترسی است. برنامه های شتابدهی در واقع در ابتدای کار جهت و سمت و سوی کار برای دستیابی به موفقیت را آموزش می دهند و پس از آن است که یک استارتاپ برای دستیابی به موفقیت شتاب میگیرد.
این فناور تصریح کرد: نکته اصلی اینجاست که اگر یک استارت آپ در مسیر اشتباه قرار بگیرد، بازگشت به نقطه اول بسیار سخت است. کمک و حمایت هم آوا، شرکت خدمات انفورماتیک و پارک فناوری پردیس به استارتاپ هایی نظیر ما همین جهت دهی درست و بعد از آن شتابدهی برای رسیدن به موفقیت است.
الخیرو موفقیت های کسب شده توسط این استارتاپ اشاره کرد و گفت: ما در اولین قدم تاسیس استارتاپ «دلیل ایران» و اپلیکیشن «TOMAN CASH» در آوردگاه آی فینک شرکت کردیم در آن برنامه به عنوان اپلیکیشن و استارتاپ اول انتخاب شدیم. همچنین در رویداد پژوهشگاه میراث فرهنگی به نام پاتوق، موفق به کسب مقام دوم و دریافت حمایتهای پژوهشگاه شدیم. در پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی نیز به عنوان استارتاپ برتر معرفی شدیم و اخیراً نیز در نمایشگاه تراکنش شرکت کردیم و به عنوان استارتاپ منتخب این نمایشگاه انتخاب شدیم.
نظر شما