۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84779621
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

میز خدمت؛ امتداد خدمتگزاری بی‌منت در ملایر

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۰
کد خبر: 84779621
میز خدمت؛ امتداد خدمتگزاری بی‌منت در ملایر

همدان- ایرنا- خدمتگزاری به مردم در هر شرایطی حدّ و مرز نمی‌شناسد، آن هم در هنگامه‌ای که با به روی کار آمدن دولتی مردمی و انقلابی، مردم بیش از هر زمان دیگری نیازمند خدمت صادقانه و مسئولانه هستند، خدمتی که امروز در قالب "میز خدمت" در گوشه گوشه ملایر تبلور یافته است.

به گزارش ایرنا؛ بیش از دو ماه است که با تدبیر فرماندار ویژه ملایر دست کم هر هفته نقاط مختلف این شهرستان به ویژه در مناطق کم برخوردار، حاشیه شهر و روستاها میزبان میز خدمت و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی است و در بسیاری از موارد نیز حضور مدیران کل استانی تکمیل کننده این شکل خدمتگزاری و پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم است.

حرکت بر روی ریل توسعه و ایجاد تحرک و پویایی در تمامی بخش‌ها، اگرچه همواره مورد تاکید مدیریت عالی شهرستان ملایر است، اما مقدّم بر آن خدمت بی‌منت به مردم و رضایت‌مندی مردم در راس همه امور مدیران ملایر قرار گرفته است تا در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم، اعتماد از دست رفته مردم بار دیگر برگردد و امید در جامعه تجلّی یابد.

میز خدمت ملایر امروز شکلی متفاوت از پاسخگویی سریع و بی‌واسطه به مطالبات و نیازهای مردم است، متفاوت از آن جهت که قبل از برگزاری آن، تمامی مسائل، مشکلات و مطالبات و درخواست‌های محله‌های هدف برپایی میز خدمت با حضور فرماندار ویژه ملایر، معاونان فرمانداری، مدیران مربوطه، معتمدان محل، بخشداران، ائمه جماعت محلات، شوراهای اسلامی و دیگر افراد مطلع، بررسی و مصوبات لازم اتخاذ و در زمان برگزاری میز خدمت، مدت زمان لازم برای تحقق این مصوبات تعیین می‌شود.

میز خدمت؛ امتداد خدمتگزاری بی‌منت در ملایر

برپایی میز خدمت به اندازه‌ای مهم و اثرگذار است که فرماندار ویژه ملایر رضایت‌مندی مردم و عمل به تعهدات در برپایی میزهای خدمت را یکی از مهمترین ملاک‌های ارزیابی کارآمدی مدیران در این شهرستان قرار داده است.

عالیترین مقام اجرایی در این شهرستان معتقد است مصوباتی در میزهای خدمت اتخاذ و قول‌ها و وعده‌هایی به مردم داده می‌شود که قابل اجرا باشند، نکته مهمی که تاکنون به همت دستگاه‌های متولی بسیاری از این مصوبات محقق و نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام شده است.

برپایی میز خدمت به اندازه‌ای مهم و اثرگذار است که فرماندار ویژه ملایر رضایت‌مندی مردم و عمل به تعهدات در برپایی میزهای خدمت را یکی از مهمترین ملاک‌های ارزیابی کارآمدی مدیران در این شهرستان قرار داده است.

و اما مسکن مهر؛ منطقه‌ای که شب گذشته میزبان فرماندار ویژه ملایر، مجموعه مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بود، تا پس از سال‌ها پایان بخش مشکلات ساکنان این منطقه باشد.

طرحی که از سال ۱۳۸۶ توسط دولت وقت کلید خورد و با هدف خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه به مرحله اجرا درآمد، بدون اقدامات کارشناسی در نقاطی اجرا شد که از کمترین امکانات و زیرساخت‌های شهری برخوردار بود و هنوز هم پس از گذشت سال‌ها و جابجایی دولت‌ها، آوار مشکلات و نبود امکانات اهالی این مناطق را آزار می‌دهد.

مسکن مهر ملایر نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگرچه به اذعان مسئولان وقت در بهترین نقطه و شمالی‌ترین نقطه ملایر احداث شد، اما با وجود اقدامات اثرگذار انجام شده توسط دستگاه‌های متولی، همچنان مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر ساکنان منطقه مسکن مهر این شهر است.

در حال حاضر حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر جمعیت در منطقه مسکن مهر ملایر ساکن هستند که بدون شک با تامین زیرساخت‌ها و اهداف ترسیم شده، در آینده این منطقه می‌تواند یک رکن مهم توسعه این شهر باشد.

از ابتدای احداث مسکن مهر در شهرستان ملایر ۹ هزار و ۱۴۵ واحد برای ساخت و اخذ تسهیلات هدفگذاری شد و با وجود اینکه تعاونی‌های مسکن به وعده‌های خود عمل کردند، اما تعاونی‌هایی همچون ۴۳۲ واحدی دژچنار و ۱۴۰ واحدی خانه کارگر با مشکلاتی مواجه شدند که با پیگیری‌های انجام شده در دست اقدام برای مسکن ملی است.

میز خدمت؛ امتداد خدمتگزاری بی‌منت در ملایر

نسبت به حل مشکلات مسکن مهر دغدغه داریم

حال که مشکلات مسکن مهر ملایر به دولت سیزدهم رسیده، عزم فرماندار ویژه ملایر در رفع این مسائل و مشکلات جدی است و با به صف کردن مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل راه و شهرسازی و تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، یک جلسه میز خدمت را به بررسی، پیگیری و رفع مشکلات و درخواست‌های منطقه مسکن مهر اختصاص داد.

"سلمان اسماعیلی" در برنامه میز خدمت که در مسجد امام هادی(ع) منطقه مسکن مهر برگزار شد، پروژه مسکن مهر را مربوط به چهار دولت قبل دانست و ساکنان این منطقه را شایسته این امر ندانست که پس از این همه مدت همچنان درگیر مشکلات کنونی شوند.

وی در جمع اهالی مسکن مهر ملایر بیان کرد: از زمان تصدی این مسئولیت، سه مرحله بازدید میدانی از مسکن مهر داشتم و وظیفه خود می‌دانیم در میز خدمتی که برپا شده، مسائل و مشکلات ساکنان این منطقه را بشنویم و برای حل آنها تلاش کنیم و در این راه هرگز به دنبال عکس یادگاری نیستیم.

فرماندار ملایر: مسکن مهر مربوط به چهار دولت قبل است و شایسته نیست ساکنان این منطقه پس از این همه مدت درگیر مشکلات باشند.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه مصوبات مسکن مهر به واسطه بازدیدهای میدانی، برگزاری بیش از ۱۰۰ ساعت جلسه کارشناسی و احصای مسائل و مشکلات، اتخاذ شده است، از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مسکن مهر ملایر خبر داد.

اسماعیلی با اشاره به پیگیری برخی پرونده‌های حقوقی در ارتباط با برخی تعاونی‌های مسکن مهر، خاطرنشان کرد: تعاونی دژچنار و برخی تعاونی‌ها به دلیل مشکلات عدیده‌، مشمول زمان شده‌اند و پرونده‌های زیادی در این زمینه تشکیل شده که در دست پیگیری است.

میز خدمت؛ امتداد خدمتگزاری بی‌منت در ملایر

ایجاد هایپر مارکت در منطقه مسکن مهر ملایر

به گفته وی منطقه مسکن مهر ملایر در بهره‌مندی از سرانه فضای سبز و تجاری دچار عقب‌ماندگی است و به اندازه کافی این فضاها پیش‌بینی نشده، در حالیکه بخش اعظم زمین‌های خالی مسکن مهر مربوط به اعضای تعاونی‌ها است.

فرماندار ویژه ملایر برای رفع این مشکل به اهالی مسکن مهر پیشنهاد کرد: هر جایی که زمین در اختیار ما قرار داده شود، توافق‌نامه کتبی در قبال ارائه خدمات شهری امضا می‌شود و پروانه رایگان برای فضای تجاری صادر و اقدامات بعدی از سوی اعضا انجام شود.

اسماعیلی در دستور کار قرار گرفتن هایپرمارکت با مشارکت اوقاف و امور خیریه را از دیگر مصوبات این نشست عنوان و بیان کرد: چنانچه از سوی اعضای یک تعاونی زمینی در اختیار ما قرار گیرد، ظرف چند روز آینده کانتینری برای فعالیت چند واحد صنفی مستقر خواهد شد تا کمتر از یکسال روزبازار را در این محل راه‌اندازی کنیم.

وی نبود عابر بانک را یکی از دغدغه‌های ساکنان مسکن مهر دانست و گفت: در این راستا بانک را پای کار آوردیم و پس از بازدید میدانی معاون فرماندار، با سه نفر از مالکان این منطقه توافق شد که به سرعت دستگاه‌های خودپرداز در این منطقه نصب شود.

معاون استاندار همدان درباره حل مشکل آسفالت برخی معابر این منطقه به ویژه دژچنار یادآور شد: شهرداری تا هفته آینده با تعیین پیمانکار، نسبت به آسفالت و جدولگذاری برخی معابر و خیابان خاکی دژچنار اقدام کند.

میز خدمت؛ امتداد خدمتگزاری بی‌منت در ملایر

از آنجا که وجود ترانشه‌های مسکن مهر همواره بزرگترین مشکل اهالی مسکن مهر ملایر بوده و هست، اسماعیلی گفت: حل مشکل ترانشه‌ها هزینه میلیاردی نیاز دارد و زمانبر است که طی توافق صورت گرفته، حل این مشکل در دستور کار قرار گرفت و قرار شد بودجه آن جذب شود.

مسائل امنیتی این منطقه یکی دیگر از درخواست‌ها و مطالبات مهم ساکنان مسکن مهر بود، در جلسه میز خدمت با تاکید فرماندار ویژه ملایر مقرر شد شهرداری در سریعترین زمان ممکن دوربین‌هایی را طبق مطالعات انجام شده و پوشش پایش تصویری در نقاط مختلف نصب کند.

فرماندار ملایر خطاب به ساکنان مسکن مهر: ما دغدغه شما را داریم و تا رفع مسائل و مشکلات، در کنار شما هستیم، شما نیز باید پای کار بیایید تا با همراهی و وفاق، این منطقه را به یک منطقه نمونه تبدیل کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت نیازمند مشارکت همه‌جانبه اهالی این منطقه است، ادامه داد: برای نصب علائم هشدار دهنده نیز در شورای ترافیک این شهرستان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی خطاب به ساکنان مسکن مهر گفت: ما دغدغه شما را داریم و تا رفع مسائل و مشکلات، در کنار شما هستیم، شما نیز باید پای کار بیایید تا با همراهی و وفاق، این منطقه را به یک منطقه نمونه تبدیل کنیم.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه درباره حل مشکل تعاونی دژچنار نیز دغدغه داریم، خاطرنشان کرد: طبق اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، تا یک ماه آینده نتیجه اولیه این تعاونی اعلام خواهد شد.

میز خدمت؛ امتداد خدمتگزاری بی‌منت در ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به برخی مشکلات مطرح شده در منطقه مسکن مهر همچون آسفالت معابر، روشنایی معابر، ایمن‌سازی ترانشه‌ها، سنددار شدن واحدها، مشکلات تعاونی‌های دژچنار، فرهنگیان و برخی فازهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: فرماندار ملایر نسبت به رفع این مشکلات دغدغه جدی دارد.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" بیان کرد: وظیفه ما خدمتگزاری به مردم است و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مسکن مهر به کار خواهیم بست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه برای حل مشکل تعاونی دژچنار چند اقدام اساسی در دستور کار قرار گرفته، برگزاری انتخابات و انتخاب هیات مدیره جدید به صورت قانونی را راهکار اصلی در حل این مشکل عنوان کرد.

"یوسف شعبانی" با اشاره به اینکه پرونده دژچنار از هفته گذشته در اتاق داوری اداره کل همدان باز است، افزود: اجازه نمی‌دهیم در پرونده داوری اعضای این تعاونی تخلفی صورت گیرد.

گزارش دیگر ایرنا با موضوع پیگیری مطالبات مردم ملایر را در گزارش میز خدمتی از جنس تبلور مردم‌داری دولت در ملایر بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha