۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85230245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی بیش از ۱۰۰ میز خدمت در ملایر، وقتی خدمت به مردم حد و مرز نمی شناسد

همدان- ایرنا- برپایی بیش از ۱۰۰ میز خدمت در شهرستان ملایر تبلور همان خدمت صادقانه و خالصانه‌ای است که دولت مردمی سیزدهم از ابتدای کار تاکنون آن را در راس امور و اولویت های خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا؛ ملایر در برپایی میزهای خدمت در استان همدان پیشتاز است و برگزاری ده‌ها میز خدمت و میز ارتباط مردمی در میعادگاه‌های نماز جمعه، روستاهای شهرستان، نقاط حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار و حتی بر اساس نیاز ارائه خدمت به مردم در قالب «میز خدمت اربعین» و «جمعیت هلال احمر» گویای این ادعا است.

جنس برپایی «میز خدمت» در ملایر متفاوت است، از آن جهت که قبل از برگزاری آن، تمامی مسائل، مشکلات و مطالبات و درخواست‌های محله‌های هدف برپایی میز خدمت با حضور فرماندار ویژه ملایر، معاونان فرمانداری، مدیران مربوطه، معتمدان محل، بخشداران، ائمه جماعت محلات، شوراهای اسلامی و دیگر افراد مطلع، بررسی و مصوبات لازم اتخاذ و در زمان برگزاری میز خدمت، مدت زمان لازم برای تحقق این مصوبات تعیین می‌شود.

همین چند روز گذشته که مصادف با ایام پایانی ماه صفر و رحلت نبی اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) تعطیل بود، کار و خدمت در ملایر تعطیل نبود و در حاشیه برگزاری یادواره‌های شهدا، میزهای خدمت در روستاهای مختلف این شهرستان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برپا شد و این عزم و اراده مدیران شهرستان ملایر نشان داد که خدمت به مردم حدّ و مرز ندارد و در هر شرایطی باید خدمتگزار مردم بود.

خدمت به مردم حدّ و مرز ندارد/برپایی ده‌ها میز خدمت در ملایر

روستای «علی‌آباد دمق» به عنوان یکی از روستاهای بزرگ شهرستان ملایر میزبان برنامه «میز خدمت» فرماندار و مجموعه مدیران بود تا در سایه تدبیر مدیریت عالی این شهرستان، مسایل و مشکلات این روستای بزرگ با جمعیتی بیش از چهار هزار نفر از توابع بخش جوکار، یکی پس از دیگری رفع و گام‌های توسعه‌ای خود را در مسیر شهر شدن، محکم‌تر بردارد.

از بین مسائل و مشکلاتی که توسط اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا، معتمدان و روحانی روستای علی‌آباد دمق مطرح شد، ۱۲ مشکل و مطالبه در میز خدمت این روستا، پیگیری و حل شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در برنامه میز خدمت روستای «علی‌آباد دمق» از توابع بخش جوکار ملایر اظهار داشت: تمام تلاش ما خدمتگزاری بی‌منت و صادقانه به مردم است.

«سلمان اسماعیلی» بیان کرد: برپایی میزهای خدمت در سطح این شهرستان، موجب ارتقای سطح رضایت‌مندی در بین مردم شده و تاکید ما به مجموعه مدیران این است که در ارائه خدمت به مردم هیچ کوتاهی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حل برخی مسائل و مشکلات مردم با برخی محدودیت‌های قانونی مواجه هستیم، ادامه داد: اگرچه در برخی موارد محدودیت‌هایی نسبت به پاسخگویی به مطالبات و درخواست‌های مردم وجود دارد، اما این به معنای عدم خواسته مدیران در پاسخگویی به نیاز مردم نیست.

فرماندار ویژه ملایر گفت: تاکید من مجموعه مدیران این شهرستان همواره این است که نسبت به درخواست‌ها و مطالبات مردم به شکل ممکن و مطلوب، پاسخگو باشند و نباید شاهد مواردی باشیم که کار مردم معطل بماند و یا در اجرای خواسته آنان، سنگ‌اندازی و یا بی‌احترامی شود، در غیر اینصورت به شدت برخورد خواهیم کرد.

اسماعیلی در میز خدمت روستای «علی‌آباد دمق» این نوید را به اهالی روستا داد که پیگیری‌های لازم برای شهر شدن این روستا در وزارت کشور در دست انجام است و بخش بزرگی از این مسیر طی شده است.

خدمت به مردم حدّ و مرز ندارد/برپایی ده‌ها میز خدمت در ملایر

«علی‌آباد دمق» به جمع شهرهای ملایر اضافه می‌شود

وی تاکید کرد: روستای «علی‌آباد دمق» یکی از روستاهای بزرگ و پرجمعیت این شهرستان است که همه چیز برای شهر دن این روستا در حال مهیا شدن است.

م️عاون استاندار همدان همچنین به دیگر مصوبات اشاره و بیان کرد: تاکنون اداره برق ۷۰ میلیارد ریال در این روستا هزینه کرده و مصوب شد ترانس برق روستا نیز توسط اداره برق جابجا شود.

ا️سماعیلی از دیگر مصوبات به لایروبی سه رشته قنات روستا با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: ️جاده شهدای این روستا که چندین سال است مردم زمین آن را اهدا کرده‌اند و اعضای شورا و دهیار زحمت زیادی کشیدند، مطالعات آن تمام شده و در مرحله اخذ مجوز ماده ۲۳ است و چنانچه مصوب شود، منابع و ردیف برای آن تعریف و به سرعت اجرایی می‌شود.

ب️ه گفته او؛ برای روکش آسفالت جاده روستا نیز اداره راهداری قول مساعد داد در اولین فرصت در سال کاری بعدی انجام شود و ️فاز چهار بهسازی روستای «علی‌آباد دمق» آماده اجرا است، تامین اعتبار شده و هفته آینده کار آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر قول مساعد داد: مشکل ورزشگاه این روستا را پیگیری می‌کنیم تا اعتبار مورد نیاز تامین شود و پس از چند سال معطلی، در اختیار مردم قرار گیرد و پیگیری لازم برای تامین اعتبار پنج میلیارد ریال برای هنرستان و مدرسه روستا انجام خواهد شد.

شبانه‌روزی شدن درمانگاه علی‌آباد دمق نیز از دیگر مطالبات این روستا بود که اسماعیلی قول مساعد داد: شبانه‌روزی شدن درمانگاه‌های علی‌آباد دمق و شهر زنگنه، ۲ اولویت مهم ما است و به طور قطع عملیاتی خواهد شد.

و️ی همچنین در دست اجرا بودن طرح "آبخیز تا جالیز" به عنوان یک طرح ملی در روستای علی‌آباد دمق را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: ️این نظام، انقلاب و دولت مردمی سیزدهم حق مردم را ادا می‌کند، مردم هم مردم خوب و پا به کاری هستند.

خدمت به مردم حدّ و مرز ندارد/برپایی ده‌ها میز خدمت در ملایر

اتخاذ ۱۰ مصوبه در میز خدمت روستای «دهنو علی‌آباد»

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر همچنین در میز خدمت روستای «دهنو علی‌آباد» که در حاشیه برگزاری یادواره شهدای والامقام این روستا برگزار شد، اظهار داشت: ️از بین مسائل و مشکلات مطرح شده، ۱۰ مشکل در میز خدمت روستای دهنو علی‌آباد پیگیری و حل شد.

ا️سماعیلی بیان کرد: برای پروژه بهسازی این روستا هفت میلیارد ریال اعتبار امسال مصوب شد و با تلاش بنیاد مسکن، از محل قیر رایگان این مبلغ باید به ۱۰ میلیارد ریال ارتقا یابد.

و️ی ادامه داد: از بین ۱۷ روستای این شهرستان که برای بازنگری گذاشتیم، دهنو یکی از روستاهای دارای اولویت است و هر مقدار زمین مستعد که شناسایی شود، ما بازنگری می‌کنیم تا امکان توسعه روستا فراهم و روستای دهنو آبادتر شود.

مصوبه دیگر زمین چمن مصنوعی روستای دهنو بود که فرماندار ویژه ملایر بر تکمیل آن تاکید کرد و افزود: قبلا این پروژه شروع شده و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافته و تا نیمه اول سال آینده تخصیص می‌خورد و این پروژه افتتاح خواهد شد.

ا️سماعیلی یادآور شد: در حوزه جهاد کشاورزی نیز ۲۷ میلیارد ریال تاکنون برای لایروبی قنات این روستا به عنوان یکی از اصلی‌ترین قنات‌های این شهرستان هزینه شده و از هر مسیر ممکن، اختیارات و اعتبارات نمایندگان ملایر استفاده می‌کنیم تا اعتباری هم برای لوله‌گذاری اختصاص یابد.

و️ی تاکید کرد: برای زمین‌های این روستا که مالکیت آنها مشخص نیست، اعمال ماده ۵۴ در حال انجام است و با نگاه به نفع مردم مطالعه و تصمیم‌گیری و زمین‌های کشاورزان قطعی و مراحل قانونی طی می‌شود.

خدمت به مردم حدّ و مرز ندارد/برپایی ده‌ها میز خدمت در ملایر

معاون استاندار همدان گفت: مجتمع آبرسانی علی‌آباد دمق در دستور کار و گام به گام در دست اجرا است که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه دارد که با پیگیری نمایندگان مجلس از منابع ملی تامین خواهد شد و برای روستاهای زیرپوشش همچون دهنو نیز در تامین منابع آبی اثرگذار خواهد بود.

ا️سماعیلی رفع افت ولتاژ برق، ️روکش آسفالت روستای دهنو تا علی‌آباد با اولویت و شروع عملیات اجرایی از سال بعد و توسعه شبکه مخابرات روستا را از دیگر مصوبات دهنوعلی‌آباد برشمرد و افزود: آموزش و پرورش پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا در صورت امکان، ذیل طرح شهید سلیمانی ورزشگاه چند منظوره ایجاد و یک خدمت ماندگار برای این روستا صورت گیرد.

در میز خدمت روستای «بیغش» نیز مصوبات و خبرهای خوبی به همراه داشت که فرماندار ویژه ملایر در حاشیه برگزاری یادواره این روستا، میزبان اهالی روستا بود و مردم دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات خود را بی‌واسطه و چهره به چهره با فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در میان گذاشتند.

همچنین میز خدمت با موضوع «رفع مشکلات آب شرب روستاهای ملایر» نیز با حضور مدیران مرتبط با حوزه آب و فاضلاب و بخشداران چهار بخش تابعه این شهرستان برگزار شد.

در برنامه میز خدمت، مسائل و مشکلات آبرسانی به روستاهای عُشاق، منگاوی و کسب در بخش جوکار، دره‌میانه علیا، ملیان و گلپرآباد در بخش زند، شریف‌آباد ناظم و بهاره در بخش سامن و نامیله، موسی‌بلاغی و علمدار علیا در بخش مرکزی بررسی و مصوبات لازم اتخاد شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است و با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha