سهم تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد به ۲۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

سنندج- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بود امسال به ۲۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در جریان بازید از کارخانه "لامپ ایران زمین" در شهرک صنعتی بانه اظهار داشت: ۵۰ درصد اشتغالی که از سهم تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان کمیته امداد و ۵۰ درصد نیز افراد غیر مددجو که نیاز به اشتغال دارند و شرایط اشتغال دارند اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی که زمینه را برای اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)فراهم کنند بسته های تشویقی دریافت می کنند گفت: استان کردستان سال گذشته در زمینه اشتغال مددجویان موفقیت های خوبی کسب کرده و بیش از یک هزار سهمیه اشتغال آفرینی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز برنامه ۱۳ هزار ۷۰۰ نفر اشغال است که با توجه به ظرفیتی خوبی که در استان کردستان وجود دارد با همکاری استاندار کردستان سهم این استان به ۱۵ هزار اشتغال به یک هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه افزایش یابد.

بختیاری با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی بانه اظهار داشت: شهرستان بانه نیز در سال گذشته با ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اشتغال ایجاد کردند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه شهرستان بانه امسال یک هزار میلیارد ریال است  

وی گفت: اگر کارآفرینی آمادگی داشته باشد برای ۲۰ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال ایجاد کند به ازای هر ۲۰ نفر اشتغال ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد پرداخت می کنیم.

واحد تولیدی ایران زمین در زمینه تولید لامپ های کم مصرف و وسایل الکتریکی خودرو فعالیت می کنند و برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و که از این تعداد ۱۲۰ از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بکار گیری کردند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha