۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82235866
T T
۰ نفر
را ه اندازی 36 شعبه قرض الحسنه امداد ولایت تا پایان سال جاری در كشور

شهركرد - ایرنا - قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از راه اندازی 36 صندوق قرض الحسنه تا پایان سال جاری در كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، محسن سنایی سامانی روز دوشنبه در آیین افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شهركرد افزود: 13 شعبه از این صندوق در استان ها فعال شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 36 شعبه اصلی دیگر در كشور راه اندازی شود.
وی گفت: به منظور ارائه خدمات در شهرستان ها، شعب مجازی این صندوق راه اندازی می شود.
سنایی افزود: نگاه امداد به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بانكداری نیست، بلكه توسعه مشاركت‌ های مردمی با تعامل و همكاری با بانك‌ های عامل است.
قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با تاكید بر خودكفایی خانواده های زیرپوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) و اشتغال و كاهش وابستگی خانواده ها اظهار كرد: پیش از این كمیته امداد برای خدمات رسانی به خانواده‌های نیازمند در قالب طرح ‌های مختلف همچون اشتغالزایی، تسهیلات كارگشایی و كمك به خانواده زندانیان تسهیلات را از محل واحد اشتغال كمیته امداد و همكاری بانك های عامل پرداخت می كرد.
وی اظهار كرد: كمیته امداد امام خمینی (ره) با تاسیس این صندوق، با الگوبرداری از بانكداری اسلامی بدون ربا و رعایت موازین شرعی فعالیت می كند.
صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شهركرد همزمان با استان های فارس، بوشهر، گیلان و تهران در شهركرد مركز استان چهارمحال وبختیاری افتتاح شد.
این صندوق با هدف اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و جامعه هدف كمیته امداد امام خمینی (ره) استان ها و همچنین جلب مشاركت خیران در امدادرسانی به این گروه راه اندازی شده است.
قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت كشور همچنین گفت: در سال جاری روزانه یكهزار تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان زیرپوشش این نهاد و نیازمندان پرداخت می شود.
محسن سنائی سامانی در جمع خبرنگاران شهركرد افزود: پیش بینی می شود این تعداد تسهیلات در سال آینده به 2 هزار تسهیلات در روز افزایش پیدا كند.
به گفته وی، پارسال 15هزارمیلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از محل منابع امداد به یك میلیون و 200 هزار نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال وبختیاری نیز گفت: پرداخت تسیهلات ارزان قیمت و حمایت از خانواده های زیرپوشش در راستای توانمندسازی و خروج از چرخه حمایت این نهاد از مهمترین برنامه های كمیته امداد در پنج سال گذشته است.
علی ملكپور افزود: در این مدت 19هزار و 398 فقره تسهیلات كارگشایی، 6 هزار و 18 فقره تسهلات اشتغالزایی، 318 فقره تسهیلات مسكن و 428 فقره تسهیلات برای آزادی زندانیان نیازمند پرداخت شده است.
وی گفت: در مجموع 26هزار و 162مورد تسهیلات با بیش از 413 میلیارد ریال اعتبار در این استان پرداخت شده است.
وی جلب مشاركت مردمی و خیران در مشاركت و كمك به نیازمندان و جامعه هدف زیرپوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) را از مهمترین اهداف راه اندازی این صندوق دانست.
7.5 درصد از جمعیت 900 هزار نفری چهارمحال وبختیاری زیرپوشش این نهاد قرار دارند.
خبرنگار: سمیه پناهنده/ انتشار دهنده: جهانبخش صفری
7360/6021