ظرفیت بهره‌برداری از صنایع بسته بندی در آذربایجان غربی هفت برابر شد

ارومیه - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت بهره‌برداری از صنایع بسته بندی در این استان از ۲۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۶۸ هزار تن در سال‌جاری رسیده است.

محمد دمکری روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای توسعه صنایع تبدیلی در این بخش برای ۲۵۰ هزار تن پروانه موافقت اولیه صادر شده است.

وی اظهار کرد: ۹ واحد امسال موفق به دریافت پراونه فعالیت در صنایع تبدیلی و غذایی، پوره و کنستانتره و رب شده اند که چهار واحد در ارومیه، یک واحد در اشنویه، یک واحد مهاباد، ۲ واحد نقده، یک واحد میاندوآب واقع شده است.

دمکری گفت: در زمینه تسهیلات بانکی برای واحد های یاد شده با مشکل مواجه هستیم و کارگروه ملی فعالیت و تاسیس واحدهای صنعتی پوره و کنستانتره را فاقد توجیه اقتصادی اعلام کرده در حالیکه اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه خرید سیب صنعتی عملکرد مثبتی ثبت و خریدهای خوبی توسط تعاون روستایی انجام شد، ادامه داد: بدنبال ساماندهی وتقویت زنجیره سیب هستیم و امیدواریم در این زمینه مشکلی رخ ندهد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: هم اکنون ۳۳ واحد فعال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در تولید رب، پوره و کنستانتره داریم که ظرفیت تولیدی آنها ۲۱۳ هزار تن است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت تولید سالانه ۶.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی یکی از قطبهای مهم اقتصادی در این بخش است.

۲۳۵ هزار بهره بردار در این بخش شاغل هستند و از این منظر امرار معاش می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha