مسابقات ملی مهارت، فرصتی برای شناسایی استعدادهای برتر است

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: مسابقات ملی مهارت فرصتی برای شناسایی، پرورش استعدادهای مهارتی و زمینه‌ای برای مطرح شدن این استعدادها در عرصه جهانی است.

به گزارش ایرنا، افشین رحیمی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: ثبت نام مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده که تا ۱۷ تیرماه ادامه دارد و معتقدیم این مسابقات یکی از منحصربه فردترین زمینه‌ها برای شناسایی و معرفی استعدادهای مهارتی در عرصه ملی و بین المللی است.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات رقابت در ۴۳ رشته مهارتی انجام می‌شود و از جمله شرایط ثبت نام می توان به شرط سنی کمتر از ۲۱ سال اشاره کرد که برای پنج رشته این شرط به ۲۴ سال افزایش می‌یابد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: در مدت سپری شده از آغاز ثبت نام تاکنون ۶۶ نفر در استان خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که آزمون مهارت برای کلیه ثبت نام کنندگان، در هفته ملی مهارت، یعنی هفته اول مردادماه، برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری و هر ۲ سال یکبار در سطح جهانی برگزار می‌شود و به این ترتیب شرکت‌کنندگان برتر این دوره، در مسابقات جهانی لیون فرانسه، که در سال ۲۰۲۴ برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

رحیمی گفت: این مسابقات تنها رویداد در حوزه مهارتی است که در عرصه بین‌المللی نیز وجهه و جایگاه بالایی دارد و تنها فرصت برای دیده شدن استعدادها در این زمینه است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در نوزدهمین دوره این مسابقات در کشور رتبه دوم را در میان استانهای شرکت‌کننده کسب کرده است، افزود: خراسان رضوی در حوزه مهارت آشپزی شامل شیرینی‌پزی و پخت غذا استان برتر کشور شده و در عرصه جهانی نیز موفق شده است.

وی افزود: چهل و ششمین دوره مسابقات جهانی مهارت به میزبانی کشور چین در نوامبر سال ۲۰۲۲ باید برگزار می‌شد که بنا به دلایلی برگزار نشد.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: این مسابقات در حقیقت نوعی المپیاد مهارت است که در قالب آن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مهارتی نیروهای جوان شناسایی می‌شود.

رحیمی با اشاره به اهمیت آموزشهای مهارتی گفت: سال گذشته در ۴۷ مرکز دولتی و هزارو ۶۸ آموزشگاه آزاد، مجموعا ۱۳۲ هزار و ۲۳۲ نفر آموزشهای مهارتی را فراگرفته‌اند.

علاقه مندان می توانند برای نامنویسی و شرکت در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت به نشانی اینترنتی http://worldskills.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha