۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۴۹
کد خبرنگار: 1363
کد خبر: 84785211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیای دائمی "زاینده رود" در مصوبات سفر رییس جمهور به اصفهان دیده شود

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است احیای دائمی رودخانه زاینده رود در مصوبات سفر رئیس جمهور به اصفهان دیده شود.

مهدی طغیانی عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای اداری موضوع محور استان اصفهان با اشاره به معضل زاینده رود افزود: در این زمینه وزارت نیرو باید بیش از هر مجموعه‌ای پیگیر باشد، باید رئیس جمهور در این دولت مسائل پیچیده را حل کند و یکی از این مسائل آب زاینده رود است.
وی اظهار کرد: از امام جمعه، استاندار و دیگر مسئولان خواهشمندیم تلاش کنند مصوبات خوبی را که گره گشا باشد و حل مسئله زاینده رود را به دنبال داشته باشد در مجموعه مصوبات سفر قرار دهند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: احیای رودخانه زاینده رود امروز با زندگی و حیات اصفهان گره خورده است و اگر در گذشته مشکل ما بحث کشاورزی بود، امروز به سکونت در اصفهان و فروریختن خانه‌های مردم رسیده است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ضروی است رئیس جمهور در سفر به استان اصفهان دیداری را با توده‌های مردمی و به ویژه نخبگان داشته باشد.
حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی افزود: مردم از ما نمی‌پذیرند که اولویت اول آب نباشد و این در حالی است که در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان موضوع آب را آنطور که باید در این تصمیمات نمی‌بینیم.
وی گفت: باید رئیس جمهور با چالش‌های جدی و واقعیت‌های این حوزه در استان اصفهان آشنا شوند.
وی تاکید کرد:نباید اجازه بارگذاری جدید بر روی رودخانه زاینده رود داده شود، رئیس جمهور لازم است برای حوضه آبریز زاینده رود در سفر به اصفهان،تصمیم قطعی بگیرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم گفت: پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای فلاورجان هنوز بعد از ۱۲ سال به سرانجام نرسیده است.
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی افزود: گزارش کرده‌اند که اصفهان در زمینه آسفالت راه‌های روستایی و آب رسانی روستایی به ترتیب ۹۷ و ۱۰۰ درصد محقق شده است و این در حالی است که پروژه‌هایی را داریم که ۱۲ سال است هنوز تمام نشده است، از جمله پروژه آبرسانی به ۱۵ روستا در شهرستان فلاورجان که ۱۲ سال است معطل مانده است.

به گزارش ایرنا، زاینده رود و تالاب گاوخونی از سالهای پایانی دهه هفتاد رو به خشکی نهاده اند. بارگذاری های خارج از توان زاینده رود چه در عرصه صنعت و چه در عرصه کشاورزی در بالادست و پایین دست سد زاینده رود، تداوم حق آبه این دو میراث طبیعی ارزشمند اصفهان را دچار اختلال کرده است. زاینده رود خشکیده و اصفهان با بحران فرونشست دست و پنجه نرم می کند؛ تالاب گاوخونی نیز تا خشکی کامل و سونامی گرد و غبار راه چندانی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha