۱۶۵ پروانه صنفی در شهرقدس صادر شد

شهرقدس- ایرنا - فرماندار شهرقدس با بیان اینکه ۱۶۵ پروانه صنفی در شهرستان صادر شده ،گفت: واحدهای صنعتی که از ۲۵ دی ماه ۸۹ دارای پروانه صنفی هستند می‌توانند نسبت به تبدیل آن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، وحید گلی‌کانی روز دوشنبه در دیدار با خیرین بخش صنعتِ شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، با اشاره به اینکه این تعداد در طی سال گذشته تاکنون صادر شده افزود: از مزایای تبدیل پروانه صنفی به صنعتی در حوزه مبادلات، گمرکات، توافقات فروش، قراردادهای خارجی و داخلی است که یکی از اقدامات رفع موانع و تسهیل در روند تولید است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی موضوع تامین آب است و اجازه تخصیص چاه آب جدید به این شهرک‌های صنعتی داده نمی‌شود، در حالی که در این شهرستان اقدامات لازم نسبت به حل آن در دست انجام است زیرا شهرک صنعتی با شهر پیوست است.

گلی‌کانی افزود: متاسفانه از پساب تصفیه شده فاضلاب شهرستان، استفاده مطلوبی نمی‌شود و به دنبال استفاده از این پساب اقدامات لازم صورت گرفته است؛ همچنین به منظور استفاده از این حق‌آبه پساب در تولید نیز باید با همکاری شهرک‌های صنعتی فعالیت شود.

وی با بیان اینکه تاکید رییس جمهور بر موضوع حل شعاع ۱۲۰ کیلومتر است، گفت: در هفته محیط زیست ( جاری ) شاهد افتتاح ایستگاه سنجش آلایندگی هوا بعد از ۵ سال بودیم.

گلی‌کانی افزود: ۱۴ محله اسلامی با محوریت سپاه و امام جمعه در شهرستان قدس شکل گرفته و به منظور محرومیت‌زدایی در قالب ستاد رفع فقر مطلق کار خود را انجام می‌دهند؛ فقر مطلق در این محلات طبق شاخص‌های مواد غذایی، پوشاک و درمان شاخص گذاری می‌شود.

فرماندار شهرستان قدس اظهار داشت: خیرین شهرستان علاوه بر فعالیت در قالب ستاد رفع فقر مطلق می‌توانند نسبت به جبران کاستی‌های بیمارستان سردار سلیمانی در حوزه تجهیز بخش عفونی، دندان پزشکی و دیگر موارد نیز فعالیت کنند.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط مستقیم با واحدهای و شهرک‌های صنعتی بسیار مهم است بنابراین پیگیر برپایی نمایشگاه از وضع موجود صنایع و تولیدات در شهرستان هستیم.

فرماندار شهرقدس در دیدار با خیرین صنعتکار این شهرستان گفت: به دنبال ایجاد یک نمایشگاه در حوزه صنعت هستیم و این کار برای آشنایی شهروندان با صنایع اقدام مفیدی است.

گلی‌کانی با بیان اینکه باید داشته‌های شهرستان در چند بعد مشخص و در راستای شناسایی ظرفیت‌های آن نیز اقدام شود، بیان کرد: باید در کنار یکدیگر با همپوشانی نسبت به فعالیت در حوزه صادرات و دیگر حوزه‌ها با جدیت اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان قدس گفت: سال گذشته با حضور استاندار تهران این شهرستان و با پیگیری‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، موفق به صدور اولین پروانه تبدیل صنفی به صنعتی در حوزه شیر آلات و اتصالات نفتی برای اولین بار در سطح کشور شدیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha