امام جمعه کرمانشاه: فروشندگان ملاحظه مردم را داشته باشند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از این گرانی‌ها ربطی به دولت ندارد، از اختلاف قیمت برخی اجناس بین فروشندگان در بازار انتقاد کرد و گفت: باید فروشندگان ملاحظه مردم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز سه‌شنبه در دیدار مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، افزود: همه چیز دست خود ماست، بخشی از این گرانی ها ربطی به دولت ندارد، یعنی باید اقشار مختلف ملاحظه هم را داشته باشند، بعضاً اختلاف قیمت بین فروشندگان وجود دارد، خوب این ربطی به دولت ندارد و باید فروشندگان ملاحضه مردم عزیز را داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با انتقاد از عدم هماهنگی بین کاشت محصول و بازار فروش گفت: محصولات کشاورزی استان باید متناسب با بازار فروش و نیاز مردم باشد.

وی اظهار داشت: خدمتگزاری به مردم خدمت به خداوند متعال است، قرآن کریم می‌فرماید همه چیز بستگی به تلاش ما دارد، به همان میزان که تلاش می کنیم پیشرفت و توسعه نصیبمان می شود.

آیت الله علما تأکید کرد: ما اسباب کار را داریم، لوازم ترقی و پیشرفت را داریم، باید هم مدیریت کنیم هم خوب بهره برداری نماییم.

وی یادآور شد: باید از مبتکران استانی حمایت شود و استعدادهای کشاورزی استان را شناسایی و حمایت و به تولید انبوه برسانیم، تا هم اشتغالزایی ایجاد شود و هم درآمد سرانه استان بالا برود، زیرا تمام منافع انسان در سعی و تلاش او است.

آیت الله علما تاکید کرد: باید دقت کنیم ما روی زر نشسته ایم، باید تلاش کنیم و مدیریت نماییم، این ها همه پول و سرمایه است، چرا با این همه سرمایه و ثروت باید اوضاع اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: چرا بین بازار فروش و تولیدات استان هماهنگی نیست، گاهی محصولی کاشت، داشت و برداشت می کنیم که هیچ سودی برای استان ندارد، زیرا در سابق از کرمانشاه خیلی محصولات کشاورزی به عراق صادر می شد، لذا باید ترتیبی اتخاذ شود که زمین های کشاورزی دیم هم آبی شود و امکان این کار واقع هست.

امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از برخی از اسراف کاری ها تصریح کرد: باید مردم را نه به عنوان مصرف کننده صرف، بلکه مدیریت کننده تربیت کنیم، تا گروهی اسراف نکنند حال آن که با عدم اسراف می شود خیلی از محرومان را سامان داد.

به گزارش ایرنا، هفته جهاد کشاورزی با شعار «کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی»، از روز شنبه بیست و یکم خرداد آغاز شده و تا روز جمعه بیست و هفتم خرداد ماه همزمان با «روز جهاد کشاورزی» پایان می یابد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha