امام جمعه کرمانشاه: اصناف و اتحادیه‌ها در قیمت‌گذاری کالاها منصفانه عمل کنند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تورم و گرانی‌های چند مدت اخیر از اصناف و اتحادیه‌های استان خواست در بحث قیمت‌گذاری کالاها منصفانه عمل کنند و گفت: گاهی در رسانه‌ها خبر احتکار کالاها منتشر می‌شود که واقعا در این شرایط اقتصادی مردم ناراحت کننده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه؛ با تبریک اول تیرماه بنام روز اصناف افزود: اصناف سابقه ریشه دار و طولانی در یاری دادن به انقلاب چه قبل و چه بعد از پیروزی آن دارند و تاکنون شهدای بسیاری زیادی را تقدیم کشور کرده اند و لذا از آنان می خواهیم این چند صباح گرانی کالاها را با صبوری مدیریت و منصفانه عمل کنند.

وی همچنین با اشاره به هفته صرفه جویی که در آن قرار داریم از همه اقشار جامعه خواست در مصرف برق، آب و گاز صرفه جویی کنند و در بحث خوارکی ها نیز از اسراف پرهیز داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به آغاز هفته قوه قضاییه در اول تیرماه در هفته آینده اشاره کرد گفت: در پسوند همه احکام قضات دادگستری کشور باید عدالت باشد و در رای و حکم همیشه خدا را در نظر بگیرند، جایی که مقام معظم رهبری در توصیه به رییس جمهور از او خواست در همه تصمیماتش عدالت و خدا را در نظر بگیرد.

هر استان باید یک اتاق فکر سازندگی داشته باشد

آیت الله علما در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تاریخ تشکیل جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد به فرمان امام خمینی (ره) گفت: امروز با توجه به شرایطی که درآن قرار داریم باید هر شهر و استان اتاق های فکری در راستای سازندگی و آبادانی با پشتوانه های علمی و تجهیزات به روز تشکیل دهد و باید به فکر این باشند چه کار می توانند انجام دهند که برای استان درآمدزایی داشته باشد، زیرا ایران مملکتی است که روی زر خوابیده و اگر درست از منابع آن مانند پتانسیل های کشاورزی استفاده کنیم بسیار ثروتمند است که دیگران به ما محتاج می شوند.

وی در ادامه روز ۳۱ خرداد را روز شهادت سردار و دانشمند بزرگ انقلاب اسلامی "مصطفی چمران» اعلام کرد و گفت:  شهید "چمران" یک نابغه در علم فیزیک بود که دانشگاه آمریکا به او افتخار می کرد و در دوران جنگ تحمیلی صندلی قرمز مجلس را ترک کرد و جان خودش را فدای اسلام و ماها کرد و همواره باید یاد و خاطره او را زنده نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و خطیب نماز جمعه کرمانشاه در ادامه روز بسیج اساتید را نیز در سی و یک خرداد گرامی داشت و گفت: امروز همه ما بلااستثنا باید بسیجی وار عمل کنیم، مطالبه گر حق مردم باشیم و ببینیم مردم چه می خواهند.

آیت الله علما ادامه داد: بچه مسلمان واقعی باید خروجی اصلی دانشگاه های ما باشد باید کاری کنیم جوانان و اعم از پسر و دختر را برای نظام حفظ و نگه داریم و تمرکزمان فقط روی عده خاص نباشد.

باید از نیروی انتظامی کشور تشکر ویژه داشته باشیم

امام جمعه شهر کرمانشاه در پایان خطبه های خود با اشاره دستگیری سارقان بانک توسط نیروی انتظامی کشور در کمتر از ۴۸ ساعت گفت: در اینجا باید از نیروی انتظامی تشکر ویژه ای داشته باشیم که کمتر از ۲ روز همه سارقان را چه آنهایی که خارج از کشور  بودن و چه آنهایی در داخل کشور بودن دستگیر کردند و صندوق امانت  را به مردم برگردانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha