استارتاپ‌ها با رویکرد خلاقانه و بهره‌وری بالا نیازهای جامعه را تامین کنند

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکردی خلاقانه و با بهره‌وری و راندمان بالاتر، نیازهای امروز جامعه را تولید و تامین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدکمال حسینی روز چهارشنبه در همایش بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری استارتاپ ابی کردستان اظهار داشت: شیوع کرونا شرایطی را در دنیا فراهم کرد که در کنار چالش‌ها، فرصتی جدید برای فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه کسب‌ و کارهای اینترنتی و استارتاپی به وجود آورد و نشان داد که می‌توان فراتر از مرزها درآمد و اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه استارتاپ‌ها در زمان شیوع کرونا درآمد خوبی کسب کردند، افزود: تکرار پذیر و مقیاس پذیر بودن، ۲ ویژگی است که استارتاپ‌ها باید در دنیای امروز داشته باشند تا بتوانند در کار و فعالیت‌شان موفق باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، بازاریابی و تولید بر اساس نیاز بازار را لازمه موفقیت استارتاپ‌ها دانست و ادامه داد: استارتاپ‌ها باید به صورت مرتب خدمات و تولیدات متنوع داشته باشند و بدون پرداخت هزینه‌ زیاد، بتوانند کار خود را توسعه دهند.

حسینی با اشاره به اینکه کردستان دارای جوانان توانمند زیادی در حوزه فعالیت‌های استارتاپی است، گفت: نیاز است در راستای شتاب‌دهندگی و حمایت از استارتاپ‌ها، آموزش رایگان نیز به فعالان این حوزه ارائه شود.

پرداخت ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌کارهای خرد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم در این نشست اظهار داشت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، به همت این ستاد، سه هزار طرح اشتغالزایی خُرد در استان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

مهدی طالبی با بیان اینکه هدف ما توسعه اشتغال پایدار به ویژه در مناطق روستایی است، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط این ستاد از سال ۱۳۹۷ در استان شروع شد و سال قبل به سه هزار و ۵۹۳ طرح یک هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال تسهیلات خرد با کارمزد چهار درصد در روستاها پرداخت شد.

وی به حمایت از طرح های دانش بنیان در راستای شعار امسال نیز اشاره کرد و ادامه داد: سال قبل هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰ طرح دانش بنیان و حوزه فناوری در استان پرداخت شد.

در این همایش، از محل صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری استان و با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، ۵۳ میلیارد ریال سرمایه در اختیار چهار شرکت و استارتاپ واگذار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha