جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان از بزرگترین رویدادهای هنری کشور است

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ و ‌نوجوان همدان از بزرگترین رویدادهای هنری در کشور است که شور و شعف خاصی برای مخاطبان جشنواره و نسل کودک و نوجوان ایجاد می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان، مسعود ویژه در دیدار با مدیران آموزش و پرورش استان همدان به منظور هماهنگی گروه‌های دانش‌آموزی و سالن‌های اجرا برای دانش‌آموزان، افزود: بیشترین مخاطب ما در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشنواره در سال‌های گذشته همزمان با روز جهانی کودک در مهرماه بود، اظهار داشت: به دلیل همه گیری بیماری کرونا زمان جشنواره بیست‌وهفتم به عقب افتاد و این رویداد از یکم تا ششم تیرماه در همدان برگزار می‌شود که برگزاری مطلوب جشنواره، هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی استان همدان هم در ادامه گفت: از بیست‌وهفت دوره جشنواره تنها پنج دوره در خارج از استان بوده و ۲۲ دوره از این جشنواره بین‌المللی در همدان پایتخت تاریخ و تمدن برگزار شده است.

سیدمحمد رضا جوادی به ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بخش رقابتی شامل بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیمه شب‌بازی و نمایشنامه‌خوانی و تئاتر بین‌الملل، فراگیر، میهمان، پژوهش، کارگاه‌های آموزشی و ‌نقد و بررسی هم بخش‌های غیررقابتی جشنواره را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۷۰ گروه نمایشی در جشنواره شرکت دارند، تصریح کرد: امسال تعداد هنرمندان و گروه‌های نمایشی و اجراها نسبت به دوره گذشته به طور تقریبی ۲ برابر شده و جشنواره‌ای گسترده‌تر داریم چرا که در تمام شهرستان‌های استان و حتی حاشیه شهر هم اجرای نمایش خیابانی خواهیم داشت.

جوادی با اشاره به اینکه سالن‌های دانش‌آموزی و مهدیه ۲ سالن برای اجرای گروه‌های دانش‌آموزی است، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا دانش‌آموزان بهترین بهره را از جشنواره ببرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان هم با بیان اینکه تجربه استان برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بالاست، گفت: برای برگزاری مطلوب جشنواره باید تمام دستگاه‌های اجرایی استان مشارکت داشته باشند.

«یوسف سعیدی» افزود: جشنواره باید بازخورد مثبتی داشته باشد و سطح فرهنگ را تقویت کند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت، رشد، آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha