۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان رسید

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از پایان مهلت شرکت در سه بخش از بخش‌های ۱۲ گانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰ اثر به دبیرخانه این رویداد رسیده است.

«احمدرضا احسانی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۳ آذر ماه آخرین مهلت شرکت در بخش‌های مسابقه خردسال، خیمه‌شب بازی و نقالی- پرده خوانی است.

وی با بیان اینکه فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در قالب ۱۲ بخش در مهرماه منتشر شد افزود: مسابقه تئاتر در بخش خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، خیمه‌شب‌بازی، نقالی- پرده خوانی، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان (تا ۱۸ سال)، تئاتر فراگیر (همراه افراد با نیازهای ویژه)، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، پژوهش، آثار مهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی، بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره هستند.

احسانی خاطرنشان کرد: بر اساس فراخوان منتشر شده مهلت شرکت در بخش تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، تا ۱۶ آذر ماه اعلام شده بود و در این بخش ۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که بعد از ارزیابی، آثار راه یافته به صورت غیررقابتی در جشنواره اجرا خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص بخش تئاتر فراگیر نیز توضیح داد: ستاد برگزاری جشنواره با هدف افزایش مشارکت هنرمندان با نیازهای خاص در تولید و عرضه آثار نمایشی، اقدام به برگزاری این بخش کرده و این بخش ویژه آثار نمایشی است که حداقل دو سوم افراد روی صحنه، هنرمندان دارای نیازهای خاص از جمله محدودیت جسمی، حرکتی، ذهنی و اوتیسم باشند.

وی تاکید کرد: این بخش هم به صورت غیررقابتی با حضور حداکثر سه گروه نمایشی برگزار خواهد شد و تا ۱۶ آذرماه که آخرین مهلت شرکت در بخش فراگیر اعلام شده بود، هشت اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

احسانی با اشاره به اینکه مهلت شرکت هنرمندان در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی هم ۱۶ آذرماه به پایان رسید گفت: در این بخش ۴۲ اثر در 2 مرحله با هدف دستیابی به نمایشنامه های با کیفیت، به رقابت می پردازند.

به گفته او آخرین مهلت انجام فرایند ثبت تقاضا در بخش مسابقه‌های تئاتر خردسال، خیمه شب بازی و نقالی - پرده خوانی را ۲۳ آذر ماه اعلام کرد و گفت: هنرمندان می‌توانند برای شرکت در بخش‌های مسابقه تئاتر کودک، نوجوان و خیابانی تا ۳۰ آذر ماه اقدام کنند.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اسفندماه ۱۴۰۰ به دبیری «امیر مشهدی عباس» در همدان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha