عملیات اجرایی توسعه فضای شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- عملیات اجرایی توسعه فضای شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در آیینی با حضور استاندار در فاز سوم شهرک صنعتی شهرکرد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مجموعه در زمینی به مساحت حدود پنج هکتار برای واگذاری به ۳۲ شرکت دانش‌بنیان استان در قطعات ۴۶۰ متری ایجاد می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: این استان از وجود جوانان نخبه و توانمند خوبی برخوردار است و در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز فعالیت‌های قابل توجهی در استان انجام شده اما فضایی که در اختیار این شرکت‌ها قرار دارد محدود است و می‌طلبید تا مکانی مناسب در اختیار فعالان این حوزه قرار داده شود.

غلامعلی حیدری افزود: از همین رو با همت مدیران استان زمینی در شهرک صنعتی شهرکرد برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان استان آماده شد و مراحل قانونی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمین نیز طی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با حرکت جهادی مدیران این مجموعه در سریع‌ترین زمان بهره‌برداری و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان استان قرار داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین را از مهمترین برنامه‌های استان در سالجاری عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم نه تنها از دغدغه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب است بلکه اهمیت آن برای این استان که از نرخ بالای بیکاری رنج می‌برد و سهم اندکی از تولید ناخالص داخلی دارد دوچندان است.

به گزارش ایرنا، در پارک علم و فناوری استان ۱۵۰ واحد و ۴۵ شرکت دانش‌بنیان فعال است.

شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تاکنون موفق به تولید ۲۷۵ دانش فنی شده‌اند که از این تعداد ۹۷ دانش فنی تجاری‌سازی شده است و طی سالهای اخیر بیش از ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و واحدهای رشد در این استان به ثبت رسیده است.

از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان، ۲ شرکت خلاق بوده و ۳۸ شرکت نیز دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است. علاوه‌برآن شرکت‌های دانش‌‎بنیان چهارمحال و بختیاری برای حدود یک هزار نفر در این استان اشتغالزایی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha