۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84793797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فروش محصولات دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تسهیل می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین پارک علم و فناوری و سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان از توان و ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای فروش محصولات دانش‌بنیان استان بهره‌گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری روز یکشنبه در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این استان افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ظرفیت‌ها و ارتباطات درون و برون استانی برخوردار هستند که می‌توانند از این ظرفیت برای فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان استفاده کنند.

وی در خصوص احداث شهرک فناوری استان نیز گفت: مراحل اجرای این طرح در حال انجام است و به زودی به نتیجه می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اعطای زمین در هریک از شهرک‌های صنعتی استان به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: انتظار می‌رود در این خصوص با شرکت‌های دانش‌بنیان مساعدت شود.

حیدری با بیان اینکه در انجام داوری شرکت‌های دانش‌بنیان سخت‌گیری می‌شود، اظهار داشت: برخی سختگیری‌ها موجب فراری دادن شرکت‌ها می‌شود که می‌طلبد در این خصوص تسهیل شود.

افزایش ۱۰ برابری فضاهای فیزیکی شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری

فروش محصولات دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تسهیل می‌شود

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از افزایش ۱۰ برابری فضاهای فیزیکی پارک علم و فناوری این استان طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: ظرف ۶ سال اخیر فضاهای این مجموعه از ۲ هزار و ۵۰۰ متر به ۲۲ هزار مترمربع افزایش یافته است.

اسماعیل پیرعلی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۶ تیم، هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در استان فعال بوده و برای حدود یک هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

وی گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سال ۹۹ را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این شرکت‌ها ۹۳۴ میلیارد تومان محصول به فروش رساندند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به اقدامات این مجموعه در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: پیگیری برای واگذاری زمین، بستن تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، پذیرش ۱۳ شرکت فناور و دانش بنیان، اضافه شدن مرکز رشد شهرستان سامان با همکاری دانشگاه پیام نور و اجرای سه رویداد فناورانه از جمله این اقدامات است.

بهره‌برداری از فاز نخست شهرک تخصصی فناوری استان تا پایان سال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به روند اجری شهرک تخصصی فناوری استان اشاره کرد و گفت: این شهرک تخصصی به مساحت ۳۰ هکتار در اراضی فرخشهر روبروی منطقه ویژه اقتصادی استان احداث می‌شود.

حمیدرضا فلاح افزود: این طرح از مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان است و برای اجرای آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که در حال حاضر پیگیر تملک زمین هستیم.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا فاز نخست شهرک تخصصی فناوری استان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اختصاص ۴.۵ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی شهرکرد به شرکت های دانش‌بنیان و ساخت ۲۲ سوله کارگاهی در شهرک‌های صنعتی شهرکرد و بروجن و در اختیار قرار دادن این سوله به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر اقداماتی است که این شرکت در راستای تحقق شعار سال انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha