۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84794213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲ هزار خدمت توسط گروه‌های جهادی به عشایر چهارمحال و بختیاری ارائه شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال وبختیاری با اشاره به اعزام بیش از ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم عشایری استان، گفت: گروه‌های جهادی ۲ هزار خدمت به عشایر استان ارایه دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه استان ،سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور و برگزاری کنگره ملی شهدای عشایر کشوردر استان، افزود: گروه‌های جهادی و جهادگران بسیج سازندگی در استقبال از این رخداد بزرگ فرهنگی، خدمات قابل توجهی را به عشایر استان ارائه کردند.

به گفته وی، ۶ مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه با محوریت مناطق عشایری استان به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برگزار شد.

سرهنگ فولادی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر گروه‌های جهادی استان به طور مستمر به مناطق عشایری استان اعزام می‌شدند و با شناسایی مشکلات عشایر خدمات مورد نیاز را به آنان ارائه می‌دادند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال وبختیاری گفت: گروههای جهادی خدماتی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، روانشناسی، واکسیناسیون و درمان دام‌‏ها، تامین آب آشامیدنی، ساخت و تعمیر آبشخور دام‌‏ها، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، برپایی کلاس‌های درس جبرانی، ساخت و تجهیز راه‌ها و ارائه مشاوره‌های حقوقی و خانواده به عشایر را ارائه دادند.

وی، برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری را فرصتی مغتنم برای شناسایی و رفع مشکلات عشایر عنوان کرد و گفت: باتوجه به تلاش‌های گسترده در خدمات‌رسانی به عشایر که جلوه بارز از تولید و اقتصاد مقاومتی هستند، اما هنوز مردم عشایرنشین با مشکلات بسیاری مواجهند.

فولادی از توزیع بیش از ۱۲۰ هزار بسته معیشتی، بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم، اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه، توزیع ۲۸ هزار نوشت افزار و بیش از ۱۰۰ هزار سری پوشاک و کفش ازسوی بسیج سازندگی استان به عشایر در استقبال از این کنگره ملی خبر داد و اظهارداشت: برگزاری این کنگره علاوه بر تزریق روح معنویت و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، توجه مسئولان کشوری و استانی به مناطق عشایرنشین و سخت گذر را افزایش داد.

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور از ۲۹ تا ۳۱ خرداماه در شهرکرد برگزار می‌شودبرگزاری شب شعر" شعرای ایل" در نخستین روز از کنگره در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد با حضور شاعران سراسر کشور از جمله برنامه‌های این کنگره به شمار می‌رود که ۳۰۰ اثر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده که شاعران ۱۲ شعر برگزیده در این شب شعر به قرائت اشعار خود می پردازند و شاعران برتر تجلیل می‌شوند.
تجلیل از ۷۵ شهید مدافع حرم جامعه عشایری کشور و استان چهارمحال و بختیاری با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم و مسوولان استانی و کشوری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد در دومین روز کنگره انجام خواهد شد.
مهمترین برنامه کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری هم اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی است که ۳۱ خرداد در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور هزاران نفر از آحاد مردم، خانواده معظم شهدای عشایری کشور و مسوولان همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایش، سرود، مداحی برگزار می‌شود.
برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جامعه عشایری کشور در حاشیه این کنگره ملی در محل مصلی از برنامه‌های جنبی این کنگره ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha