زمین ساخت بیش از ۴۱ هزار مسکن دولتی در خراسان شمالی تامین شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: زمین برای ساخت ۴۱ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان تامین شده است و به این لحاظ از مناطق پیشرو در کشور هستیم.

به گزارش ایرنا قاسم قاسمی روز دوشنبه در نشست شورای مسکن استان اظهار داشت: اکنون بیش از ۵۵۳ هکتار زمین ملی و نیز توافقی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای استان تامین شده است.  

وی با بیان اینکه خراسان شمالی به لحاظ تامین زمین از استان های پیشرو در کشور است گفت: با توجه به اینکه میزان پیشرفت اجرای این طرح با تامین زمین سنجیده می شود، این استان در رده ۱۹ استان های کشور قرار دارد. 

قاسمی اظهار داشت: براساس ارزیابی انجام شده، خراسان شمالی از استان های برتر کشور در موضوع تعیین تکلیف متقاضیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

تعیین تکلیف ۹۶ درصد از متقاضیان مسکن دولتی در استان  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تعیین تکلیف ۹۶ درصد از متقاضیان ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد. 

وی افزود: در این استان ۵۸ هزار و ۵۷۵ نفر با ثبت نام درسامانه، متقاضی دریافت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن شدند که از این تعداد بیش از ۲۴ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی اظهار داشت: درخواست بیش از ۲۳ هزار نفر، معادل ۹۶ درصد از متاقضیان واجد شرایط تایید شده است و پنج هزار و ۵۹۹ نفر نسبت به واریز وجه بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون تخصیص پروژه مسکن به سه هزار و ۷۴۵ نفر انجام شده است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی، در افق سال ۱۴۰۵، این استان ۱۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی کمبود دارد که با احتساب نرخ واحدهای فرسوده و ناپایدار و ازدواج، شرایط حاد و بحرانی نیز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha