۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84795982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار تن آلبالو در قزوین برداشت می‌شود

قزوین - ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به آغاز برداشت آلبالو، گفت: امسال برآورد می‌شود هفت هزار تن از این محصول در استان برداشت شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد پیله فروش روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: ارقام کشت شده آلبالو در باغ های استان قزوین شامل محلی و مجارستانی شامل بوترمو، سیگانی و ارلی جیبرلو است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه درخت آلبالو سازگاری مناسبی با شرایط مناطق سردبیری و معتدل دارد در بیشتر مناطق استان کشت و توسعه یافته است.

پیله فروش بیان داشت: این محصول برای تازه خوری یا استفاده در صنایع فرآوری مانند تهیه مربا، انواع شربت، شیرینی پزی و مارمالاد به بازار عرضه می‌شود.

این مسوول یادآور شد: ترویج و توسعه نهال‌های گواهی دار و اصلاح شده در تولید محصول درشت، با کیفیت و با قابلیت حمل و نقل مناسب جهت بازاررسانی آسان تر، تاثیر بسزایی دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای عملیات هرس، باردهی و مدیریت کف باغ شامل مبارزه با علف‌های هرز، شخم زنی، تغذیه درختان و کنترل آفت و بیماری در زمان مناسب در بهبود کیفیت و کمیت محصول موثر است.

استان قزوین دارای یک هزار و ۱۲۰ هکتار باغ آلبالو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha