۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85524570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت آلبالو در ۸۷۰ هکتار از باغ‌های قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت آلبالو در سطح ۸۷۰ هکتار از باغ‌های این استان خبر داد.

محمد پیله فروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که تا پایان عملیات برداشت این محصول در استان قزوین حدود پنج هزار تن آلبالو تولید و روانه بازار شود.

وی اضاف کرد: عمده ارقام کشت شده آلبالو در باغ‌های استان قزوین، محلی، مجاری شامل بوترمو، سیگانی و ارلی جیبرلو است، همچنین درخت آلبالو سازگاری مناسبی با شرایط مناطق سردسیر و معتدل داشته و در بیشتر مناطق استان کشت می‌شود.

پیله فروش ادامه داد: این محصول برای تازه‌خوری و یا استفاده در صنایع فرآوری مانند تهیه مربا، انواع شربت، شیرینی پزی و مارمالاد به بازار عرضه شده و تقاضا برای این محصول رو به گسترش است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه نهال‌های گواهی‌دار و اصلاح شده در تولید محصول با کیفیت و با قابلیت حمل و نقل مناسب جهت بازاررسانی آسان تاثیر بسزایی دارد.

وی یادآور شد: اجرای عملیات هرس، باردهی، مدیریت کف باغ شامل مبارزه با علف‌های هرز، شخم، تغذیه درختان و کنترل آفت و بیماری در زمان مناسب در بهبود کیفیت و کمیت محصول موثر نقش بسزایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha