۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84796014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: بازآفرینی شهری نیازمند  پیوست فرهنگی،اجتماعی است
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار این استان باید به همراه پیوست فرهنگی اجتماعی پیگیری و اجرا شود.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز سه شنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان افزود: مسوولان در تصمیمات خود در بازآفرینی شهری باید به برنامه ریزی‌های قرارگاه محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار که هدفش کاهش و حل معضلات اجتماعی و فرهنگی است، توجه کنند.

وی تاکید کرد: در این صورت می‌توانیم به برنامه‌های جامع‌تر در حوزه‌های مختلف بازآفرینی شهری دست یابیم که در نهایت آسیب‌های کمتری را در سال های آینده در پی داشته باشد.

همچنین در این جلسه مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان گفت: قرارگاه محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای از سال قبل در استان تشکیل شده و بی شک در کنار توجه به موضوعات فنی و عمرانی احیای بافت فرسوده، پیگیری مقوله فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی هم ضرورت دارد.

مسعود مهدویان‌فر خاطرنشان کرد: در قالب این قرارگاه، شناشنامه دار کردن افراد بی هویت، راه اندازی بازارچه‌های توانمندسازی بیشتر با محوریت زنان سرپرست خانوار، اتباع خارجه و آسیب‌های اجتماعی مختلف پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون چهار دفتر تسهیل‌گری با محوریت موضوع اجتماعی و فرهنگ در استان اصفهان فعال است و می‌طلبد که ساز و کاری تعریف شود تا بر مبنای آن این مراکز با دفاتر تسهیل‌گری و توسعه که با مباحث عمرانی فعالیت دارند همگرایی بیشتری پیدا کنند.

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: تقویت خدمات مشاوره اجتماعی، حقوقی و فرهنگی در محلات کم برخوردار استان ضروری است زیرا ساکنان این مناطق با فقر دانش و کمبود اطلاعات روبه رو هستند.

هشت شهرستان اصفهان درگیر معضل تکدی‌گری

مهدویان‌فر با اشاره به اهمیت راه اندازی مراکز ساماندهی متکدیان در هشت شهرستان استان افزود: به غیر از کلانشهر اصفهان، هفت شهرستان دیگر با مقوله تکدی گری مواجهند که باید برای آنها نیز اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان نیز در این جلسه گفت: اعتبارات ناکافی برای بافت فرسوده در نظر گرفته می شود و افزایش بودجه در این بخش از جمله مطالبات است.

علیرضا قاری القرآن ادامه داد: از سوی دیگر افزایش مشارکت شهرداری ها در این زمینه برای حل کمبود اعتبارات، مفید و اثربخش خواهد بود.

سکونت ۱۹ میلیون نفر در ایران در بافت فرسوده و مناطق حاشیه‌ای

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: ۱۸ تا ۱۹ میلیون نفر در سراسر کشور در بافت فرسوده و حاشیه ای نواحی مختلف زندگی می‌کنند.

مصطفی خضری گفت: در صورتی که بتوان تمام اقدامات مورد نیاز این شهروندان با مشارکت خودشان انجام داد تاثیرپذیری بیشتری خواهد داشت و مشکلات این بخش را کاهش می دهد.

وی افزود: هنگام برنامه ریزی در احیا و بازآفرینی این مناطق باید منافع مردم لحاظ شود و به نوعی کار با مردم و برای مردم در دستور کار قرار گیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در این نشست اظهارداشت: فعالیت‌های اجتماعی و پیشگیرانه در برخی مناطق در سال‌های گذشته کافی نبوده و به همین دلیل نواحی دارای آسیب‌های اجتماعی همچون همت آباد و جوی آباد شکل گرفته است.

سرهنگ جهانگیر کریمی اضافه کرد: در صورت بی توجهی به اتخاذ تصمیماتی در زمینه های اجتماعی و فرهنگی در مناطقی مانند شهرک شهید کشوری و شهر جدید بهارستان و ساخت مسکن بدون توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی شاهد تبدیل این مناطق به نواحی حاشیه ای و دارای آسیب خواهیم بود.

ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان روز سه شنبه با حضور مسوولان دستگاه های مربوطه به ریاست استاندار اصفهان در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بر پایه گزارش‌های موجود، ۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان وجود دارد و بیشترین حجم بافت فرسوده مربوط به شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha