۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84796379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس دادگستری: ۷۷ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی میاندوآب تشکیل شد

مهاباد - ایرنا - رییس دادگستری میاندوآب با انتقاد از افزایش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی این شهرستان گفت: در یک سال گذشته حدود ۷۷ هزار فقره پرونده وارد دادگستری میاندوآب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: این در حالیست که در سال ۱۳۹۹، حدود ۷۲ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی میاندوآب تشکیل شده بود که امسال نزدیک به چهار هزار فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷، تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی ۶۴ هزار فقره بود، افزود: این نشان می‌دهد که طی سه سال تعداد پرونده‌ها ۱۲ هزار فقره افزایش یافته است و در قبال آن به تعداد شعبه‌های قضایی و یا کارمندان آن اضافه نشده است.

رییس دادگستری میاندوآب ورودی این تعداد پرونده طی یکسال را نگران کننده دانست و گفت: حجم کار در دستگاه قضایی این شهرستان بسیار بالاست به طوری که یک شعبه قضایی به اندازه یک اداره فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل در سال‌ گذشته ظرفیت دستگاه قضایی شهرستان را با ایجاد شعبه و جذب قاضی نیز افزایش دادیم که باز هم پاسخگو نشد.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی افزود: این نشان می‌دهد که یک خلا فرهنگی در جامعه وجود دارد و باید بیشتر روی این مقوله کار شود چرا که مردم برای هر کار جزیی اعلام جرم می‌کنند.

وی بیشترین پرونده های این دادگستری را در زمینه های ضرب و جرح عمدی، سرقت، موادمخدر، مشروبات الکلی، مطالبه وجه در پرونده‌های حقوقی و مهریه عنوان کرد.

تشکیل ۱۳۷۷ فقره پرونده قضایی علیه یک نفر در سال گذشته 

وی با بیان اینکه همچنین برخی جرایم از جمله کلاهبرداری‌های شبکه ای در جامعه افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته در این شهرستان علیه یک نفر هزار و ۳۷۷ فقره پرونده تشکیل شد.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی افزود: مردم نباید به این قبیل افراد که هیچ گونه پشتوانه‌ای نداشته و تا دیروز در امور زندگی خود عاجز مانده بودند، اعتماد کنند و سپس علاوه بر خود، دستگاه قضایی را نیز با چالش مواجه کنند.

وی اظهار کرد: همچنین نهادهای امنیتی و نظارتی قبل از هر اقدامی این موارد را رصد و مردم و همچنین دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم را نیز در جریان بگذارند تا شاهد ایجاد مشکل برای مردم نباشیم.

رییس دادگستری: ۷۷ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی میاندوآب تشکیل شد

وی افزود: امسال هم پیگیری‌های زیادی برای راه‌اندازی دادگاه در بخش بکتاش میاندوآب و دادگستری در شهرستان تازه‌ تاسیس باروق انجام داده‌ایم که زمین مورد نیاز توسط مسوولان آنها تامین شده تا پس از تایید فنی و مهندسی قوه قضاییه ساختمان در آنها احداث شود. 

۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته قوه قضاییه در میاندوآب برگزار می‌شود

رییس دادگستری میاندوآب ادامه داد: به مناسبت‌ هفته قوه قضاییه ۳۰ عنوان برنامه مختلف در این شهرستان از سوی شورای قضایی تدوین شده که طی این هفته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی افزود: انجام ملاقات‌های مردمی مسوولان قضایی و اداره‌های زیرمجموعه دادگستری میاندوآب، بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان و شنیدن مسایل و مشکلات آنان توسط مسوولان قضایی و انجام مساعدت‌های لازم و حضور کارکنان قضایی و اداری دادگستری در مساجد محله‌های مختلف و پاسخ به سوال‌های مردم از جمله این برنامه‌هاست. 

به گزارش ایرنا، جهت ارج نهادن به مقام والای قضاء و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اوّلین مسوول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه مبنی بر نامگذاری هفته اوّل تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه ، این پیشنهاد در سال ۱۳۷۳  در شورای فرهنگی عمومی مطرح شد و به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha