۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84799110
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جشن خودکفایی سه هزار و ۳۷۰ مددجوی کمیته امداد استان همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- جشن خودکفایی سه هزار و ۳۷۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان روز پنجشنبه با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور روز پنجشنبه در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان و تجلیل از یاوران اشتغال افزود: این تعداد مددجو با اجرای طرح‌های اشتغالزایی از سوی این نهاد حمایتی در عرصه اقتصادی خودکفا شدند.

«سید مرتضی بختیاری» با بیان اینکه ماموریت این نهاد حمایتی ایجاد فرصت شغلی و کسب و کار، تامین مسکن و سرپناه و توسعه مباحث فرهنگی است اظهار داشت: با وحدت، هماهنگی و همدلی بین نهادها و نیز با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و دست یاری الهی، اقدامات ارزنده ای در حمایت از مددجویان استان همدان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات باید در میدان حضور یافت چراکه مدیریت پشت میزنشینی در دستور کار دولت نیست افزود: مدیریت درخشان و حمایت موثر استاندار همدان در عرصه‌های اشتغال آفرینی برای مددجویان کمیته امداد قابل تحسین و قدردانی است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات همراه با رعایت تکریم و حرمت در صدر برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) است، مهارت آموزی را برای تولید و ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید و اقتصاد در کشور ضروری دانست.

بختیاری با اشاره به اهمیت توانمندسازی محرومان زیرپوشش این کمیته گفت: حمایت از این جمعیت با تکیه بر سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگ خودباوری دنبال می‌شود.

وی افزود: کوشش و هدف ما توانمندسازی مددجویان برای کاهش تعداد افراد زیر پوشش کمیته امداد است که یکی از مهمترین راهکارها برای تحقق این مهم ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تصریح کرد: در راستای ایجاد فرصت های شغلی نیازمند هم افزایی بین نهادها و سازمان ها برای پیشبرد امور و اهداف هستیم و می کوشیم که ظرفیت بسیج سازندگی در کنار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

بختیاری اظهار داشت: مشاوره، اعطای وام و تسهیلات و فراهم کردن فرصت شغلی متناسب با توانمندی‌ها از اقدامات کمیته امداد در زمینه اشتغال است.

جشن خودکفایی سه هزار و ۳۷۰ مددجوی کمیته امداد استان همدان برگزار شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز در آیین گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز به همت دولت خدمتگزار ۱۳ میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد ۷۴۳ مورد فرصت شغلی پرداخت شده است.

«محمدرسول شیخی‌زاده» افزود: در سه سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۴۶ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات به مبلغ ۶۷۱ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان به جامعه هدف پرداخت شده است.

اظهار داشت: سه هزار و ۳۷۰ مددجو (۸۱۶ نفر زن و ۲ هزار و ۵۵۴ نفر مرد) با میزان تسهیلات پرداختی ۱۲۲ میلیارد تومان به خودکفایی رسیدند که هزار و ۵۱۱ نفر شهری و هزار و ۸۵۹ نفر روستایی بوده اند. 

وی خاطرنشان کرد: اشتغال برای سه هزار و ۲۸۷ نفر از طریق تسهیلات بانکی و ۸۳ نفر نیز از محل کاریابی محقق شده است.

جشن خودکفایی سه هزار و ۳۷۰ مددجوی کمیته امداد استان همدان برگزار شد

در پایان این آیین از یاوران اشتغال استان و کارآفرینان برتر و همچنین از استاندار همدان به عنوان یاوران اشتغال استان تجلیل شد.

۱۱۵ هزار نفر در قالب ۶۱ هزار خانوار به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که از این تعداد حدود ۲ هزار خانوار یک خدمت را دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از روز گذشته و به منظور بهره برداری ۳۰۰ واحد مسکونی مددجویان، کلنگ زنی ساخت ۴۶۰ مسکن مددجویی، شرکت در همایش ملی زکات و جشن خودکفایی سه هزار و ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد استان به همدان سفر کرده است.

آئین بهره بردای از ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی و آغاز ساخت ۴۶۰ واحد مسکن مددجویان روستایی عصر دیروز با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای کوزره از توابع بخش شراء شهرستان همدان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha