ملایر آماده پذیرایی از مسافران تابستانی است

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران تابستانی خبر داد و گفت: بسترهای لازم برای حضور مسافران و گردشگران تابستانی در شهر جهانی ملایر فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "عباس خدابخشیان" روز یک‌شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان شهرستان ملایر افزود: ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر در ۱۵ بند و اولویت از اول تیر تا پایان شهریور فعالیت دارد.

وی خواستار آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای پذیرایی از مسافران شد و گفت: مدیران باید نظارت کامل بر اجرای برنامه‌های این ستاد داشته باشند و برنامه‌ریزی لازم را برای ساماندهی و ایجاد امکانات و اسکان مسافران داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم تشکیل جلسه کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و ادامه داد: مستندات و مصوبات این جلسات باید برای دبیرخانه ستاد ارسال شود.

خدابخشیان خواستار نظافت مبادی ورودی‌ شهرها و روستاها، بوستان‌ها و مساجد، نظافت روزانه معابر شهر، تعبیه باکس‌های زباله در معابر، تعیین محل‌هایی برای استقرار چادرهای مسافران و پاکسازی حاشیه جاده‌ها و علائم و تابلوهای ایمنی راه‌ها شد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیران در پایان طرح تابستانه ستاد اجرایی خدمات سفر ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: ملایر با ۲ عنوان جهانی انگور و مبلمان منبت و ظرفیت‌های ویژه گردشگری می‌تواند مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در ایام تابستان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها و نحوه فعالیت نانوایی‌ها، بازرسی گشت‌های مشترک از واحدهای اقامتی و رفاهی، رستوران‌ها و مراکز اسکان مسافران تاکید کرد.

ملایر آماده پذیرایی از مسافران تابستانی است

خدابخشیان برگزاری جشنواره‌هایی همچون مبلمان منبت، انگور، آلبالو و گردو در این شهرستان همزمان با فصل تابستان را ظرفیتی ویژه برای جذب گردشگران دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ملایر باید برای برگزاری مطلوب این جشنواره‌ها هم‌افزایی داشته و با جدیت پای کار باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: طبق اعلام آموزش و پرورش ملایر، هفت مدرسه با ۵۱ کلاس درس برای اسکان مسافران تابستانی تجهیز شده است.

خدابخشیان با اشاره به فعالیت ۹ مجتمع خدماتی رفاهی و بین‌راهی در محورهای مواصلاتی این شهرستان، افزود: به گزارش رییس ایستگاه قطار ملایر، قطار مشهد- ملایر با ظرفیت ۴۸۰ نفر در واگن‌های چهار و ۶ تخته در روزهای فرد، نسبت به جابجایی مسافران اقدام می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز گفت: با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا و دستور ستاد ملی کرونا، شاهد حضور چشمگیر مسافران تابستانی در این شهرستان خواهیم بود.

"ابراهیم جلیلی" تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

جلیلی یادآور شد: ملایر ظرفیت‌های توریستی و گردشگری زیبایی همچون مینی‌وُرلد، بام ملایر، ارگ باستانی نوشیجان، منطقه گردشگری سد کلان، پارک سیفیه و دیگر آثار و بناهای تاریخی دارد که می‌تواند سهم این شهرستان را در رونق گردشگری ارتقا دهد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز از برگزاری جشنواره آلبالو در بخش زند و گردو در روستای علی‌آباددمق خبر داد و گفت: ملایر دارای ۲۲ هزار هکتار باغ است و بستر برگزاری جشنواره‌های مختلفی در حوزه انگور، گردو، آلبالو و سایر محصولات را دارد.

"سیدمهدی میرباقری" افزود: سال گذشته سه باغ گردشگری را برای بازدید گردشگران و مسافران ایجاد کردیم و امسال در صدد افزایش تعداد باغ‌های گردشگری هستیم.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم امسال جشنواره انگور را قبل از برداشت محصول در منطقه دره جوزان برگزار کنیم که نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و بخشداران هستیم.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر شناسایی شده که بیش از ۲۰۰ اثر آن ر فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha