۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84760339
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فعالان گردشگری کشور از شهر زیرزمینی سامن ملایر دیدن کردند

همدان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: همزمان با دومین روز از هفته میراث فرهنگی، جمعی از فعالان گردشگری کشور از شهر زیرزمینی سامن و دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

"ابراهیم جلیلی" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بازدید در قالب تور آشناسازی فعالان گردشگری کشور از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان همدان و این شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه این تور با همراهی معاون گردشگری استان همدان برگزار شد، افزود: در این بازدید ۲۰ نفر از بلاگرهای گردشگری، لیدرهای تورها، خبرنگاران تخصصی گردشگری و اساتید تورلیدری از شهرهای تهران، مشهد، یزد، اهواز و اصفهان حضور داشتند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ادامه داد: فعالان گردشگری علاوه بر دستکند سامن، از ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان، مینی وُرلد و مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر بازدید کردند.

فعالان گردشگری کشور از شهر زیرزمینی سامن ملایر دیدن کردند

جلیلی هدف از برگزاری این تور را آشنایی فعالان گردشگری با ظرفیت‌های گردشگری استان، تولید محتوا در حین بازدیدها و اشتراک‌گذاری در صفحه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌های مرتبط دانست و بیان کرد: برگزاری این تورها موجب رونق دوباره گردشگری خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری آئین بزرگداشت خیام در موزه لطفعلیان در نخستین روز آغاز هفته میراث فرهنگیی و همزمان با روز جهانی موزه‌ها با حضور شعرا و فرهیختگان اشاره کرد. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: به منظور آشناسازی کودکان با فرهنگ و سبک اصیل زندگی ایرانی، ایستگاه نقاشی کودکان در موزه لطفعلیان برای ۲ مقطع سنی برگزار شد.

جلیلی گفت: در این رویداد کودکان مقطع ابتدایی پس از بازدید از موزه لطفعلیان، آنچه را که مشاهده کردند، به تصویر کشیدند و بچه‌های کودکستانی نقاشی‌هایی با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری را رنگ‌آمیزی کردند.

فعالان گردشگری کشور از شهر زیرزمینی سامن ملایر دیدن کردند

به گزارش ایرنا، شهر زیرزمینی سامن، شهری دستکند در ۱۵ کیلومتری ملایر است که سال ۸۴ به طور اتفاقی در جریان حفاری‌های فیبر نوری شرکت مخابرات کشف شد.

باستان شناسان هسته اولیه سکونتگاه را متعلق به دوره اشکانیان می‌دانند که در طول تاریخ به وسعت آن افزوده شده‌ است و در اتاق‌های کشف شده این اثر تاریخی، مقادیر زیادی اسکلت متعلق به دوره اشکانی بدست آمده که دست‌نخورده در جای خود باقی مانده‌ و در کنار اسکلت‏‌ها هدایای داخل قبور گذاشته شده و اسکلت‏‌ها به صورت چمباتمه‏‌ای تدفین شده‌‏اند که به احتمال زیاد تدفین‏‌ها مربوط به دوره تاریخی به خصوص دوره اشکانی است. 

این مجموعه که در بستری از سنگ گرانیت کنده شده است، در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ به شماره ۲۴۶۲۲ در فهرست آثار ملی ثبت شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha