۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵
کد خبر: 84804490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید رهبران ژاپن و آلمان بر ادامه همکاری ها در اجلاس گروه ۷ سال آینده

تهران- ایرنا - نخست وزیر ژاپن و صدراعظم آلمان توافق کردند تا برای اجلاس سال آینده گروه ۷ که به میزبانی ژاپن در هیروشیما برگزار خواهد شد، با تاکید بر تحکیم روابط و تقویت همکاری های دفاعی مقدمات لازم برای دیدارهای وزیران خارجه و دفاع دو کشور را فراهم آورند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، وزارت امورخارجه ژاپن اعلام کرد «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان طی دیداری دوجانبه در اجلاس سه روزه گروه ۷ به میزبانی آلمان، بر همکاری با یکدیگر برای اجلاس سال آینده گروه ۷ که به میزبانی ژاپن در هیروشیما برگزار خواهد شد تاکید کردند. 

قرار است ژاپن ریاست دوره ای اجلاس رهبران گروه ۷ را از آلمان برای  برگزاری سال آینده این اجلاس در شهر هیروشیما که در ۶ اوت ۱۹۴۵ هدف حمله بمب هسته ای قرار گرفت، تحویل بگیرد. پیام برگزاری اجلاس گروه ۷ در هیروشیما صلح خواهد بود. 

برپایه این گزارش در جلسه‌ای جداگانه نخست وزیر ژاپن با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز دیدار کرد. رهبران دو کشور با ابراز دیدگاه‌های مشترک تاکید کردند تحریم‌ها علیه روسیه در پاسخ به حمله خشونت آمیز این کشور به اوکراین باید باقی بماند. ژاپن و فرانسه همچنین توافق کردند تا کمک رسانی به ملت جنگ‌زده اوکراین ادامه پیدا کند و در عین حال از کشورهای آسیب پذیر در بحران غذا که به دلیل جنگ اوکراین اتفاق افتاده حمایت کنند. همچنین قرار است این دو کشور در زمینه انرژی هسته ای، فضانوردی، مسائل سایبری و منطقه هند-اقیانوسیه از نزدیک با هم همکاری کنند.

گروه ۷ نشست وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی است. این نشست در سال ۱۹۷۵ باحضور شش کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تشکیل شد و سپس کانادا نیز به این گروه پیوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha