۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84805563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۰ هزار تن شکر خام جذب کارخانه قند شیروان می‌شود

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل کارخانه قند شیروان گفت: امسال بیش از ۵۰ هزار تن شکرخام برای تصفیه جذب این کارخانه می شود که این وضعیت موجب اشتغالزایی هزار و 500نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

بهرام غیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۲۵تیرماه، ۳۵ هزار تن چغندر وارد کارخانه می شود که تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تحویل چغندرهای پاییزه گلستان به این کارخانه از اول تیرماه آغاز شده و تا ۲۵همین ماه و در صورت افزایش آن تا ۱۰ مردادماه ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: امسال عیار محصول خوب است و از ۱۷ تا ۱۳ متغیر است و نرخ آن براساس مصوب دولت درب کارخانه هر کیلوگرم ۱۶ هزار و ۴۰۰ ریال و هر تن ۲۶ میلیون ریال است.

غیبی با اشاره به انعقاد قرارداد ۶۰ هزار تن شکر خام برای تصفیه در این کارخانه طی سال جاری اضافه کرد: پیش بینی می شود این میزان تا ۱۰۰ هزار تن هم برسد، این غیر از شکر خام بازرگانی دولت و در حقیقت مربوط به بخش خصوصی خواهد بود.

ظرفیت تولید اسمی روزانه این کارخانه چهار هزار تن است.

واردات شکر خام از سایر کشورها برای رونق تولید و تامین مایحتاج مردم صورت می گیرد و این کالا در کارخانجات قند تبدیل به شکر سفید می شود که این امر علاوه بر تنظیم بازار، موجب اشتغال افراد زیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم می شود.

براساس آمارهای موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.

کارخانه قند شیروان سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha