شناسایی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان‌ها در اولویت قرار دارد

مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: شناسایی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تسریع در اجرای آن در اولویت سفرهای شهرستانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در دیدار با مردم روستای «باب خالدآباد» اشنویه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام از اولویت های مسوولان استان باشد، افزود: بدلایل متعدد طرح‌های زیادی در استان آغاز و به حالت نیمه تمام و بلاتکلیف باقی مانده است که باید تکمیل و مردم از مزایای آن برخودار شوند.

وی یکی از افتخارات نظام را توجه به مناطق مرزی و محروم عنوان کرد و گفت: در چهار دهه گذشته اقدامات شایسته ای در مناطق محروم و روستایی از جمله در حوزه برق رسانی، راه، آبرسانی، ایجاد مراکز درمانی و آموزسی، مخابرات و ده ها خدمات دیگر علی رغم همه محدودیت های ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم ها انجام شده است که نشان می دهد نظام خدمت رسانی به این مناطق را همواره در دستور کار خود قرار داده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم توحه به مناطق روستایی و مرزی از اولویت بیشتری برخوردار شده است، اضافه کرد: حضور مسوولان نظام از رییس جمهور گرفته تا مسوولان استانی در بین مردم نشان از عزم جدی دولت برای خدمت رسانی است.

معتمدیان ادامه داد: در سفرهای شهرستان نیز تلاش شده است با حضور مدیران کل و دیگر مسوولان دستگاه‌های اجرایی در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها فضای لازم برای بیان مشکلات بی واسطه فراهم شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده است تا تصمیم گیری ها از مرکز استان به درون شهرستان ها منتقل شود افزود: در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیری برای توسعه استان امروز در اشنویه برگزار و مشکلات این شهرستان در آن بررسی و با زمان بندی و اختصاص منابع مالی لازم اجرایی خواهد شد.

شناسایی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان ها در اولویت قرار دارد

معتمدیان تاکید کرد: در این جلسه پیش بینی شده اعتبارات ویژه‌ای برای شهرستان اشنویه به خصوص برای طرح‌های اولویت دار تصویب شود تا شاهد سرعت و شتاب بخشی در اجرای آنها باشیم.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال گازرسانی به ۱۳ روستای این شهرستان به اتمام خواهد رسید، افزود: در کنار اجرای سایر طرح‌های عمرانی اولویت دار، مطالبات مردم در زمینه برخورداری از مزایای سد چپرآباد با رفع مشکلات فنی آن از سوی وزارت نیرو نیز در برنامه های اصلی قرار گرفته است که باید توسط فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

تثبیت جمعیتی در مناطق مرزی از اهداف نظام است

استاندار آذربایجان غربی همچنین در دیدار با مردم شهر نالوس نیز گفت: خدمت به مردم و مرزنشینان به منظور تثبیت جمعیتی در مناطق مرزی کشور از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی است که تلاش شده است با تکمیل زیرساخت عمرانی و رفاهی این امر به ویژه در روستاها محقق شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا و در سفر اخیر رییس جمهور به استان و بازدید از مناطق مرزی، دستوراتی توسط ایشان صادر شده است تا فرصت بهره برداری از مرزها برای مرزنشینان برای برخورداری از مزایای آن فراهم شود. 

وی همچنین با اشاره به برنامه های جهادی دولت سیزدهم و حضور در میان مردم افزود: در همین راستا سفرهای شهرستانی نیز در آذربایجان غربی شروع شده است به طوری که تاکنون ۱۳ سفر شهرستانی در استان انجام پذیرفته است. 

شناسایی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان‌ها در اولویت قرار دارد

معتمدیان اظهار کرد: در این سفرها تلاش شده است ضمن دیدار بی واسطه با مردم، مدیران دستگاه های اجرایی با مشکلات مناطق مختلف از نزدیک و از زبان خود مردم آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی پس از انقلاب خدمات زیادی در کشور به ویژه در مناطق محروم و روستایی انجام شده است گفت: علی رغم این اقدامات، کارهایی نیز بر زمین مانده است که باید در جهت رفع چهره محرومیت از این مناطق انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه هدف همه مسوولان تنها کسب رضایت مردم است افزود: استفاده از نظرات و شنیدن مشکلات مردم برای ما بسیار ارزشمند است از اینرو جلسات شورای برنامه ریزی استان برای شناخت نیازهای اولویت دار مردم در شهرستان های برگزار می شود تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات شهرداری نالوس نیز تاکید کرد: شهرداری ها نباید متکی به منابع دولتی باشد بلکه باید برای خود منابع درآمدی پایدار ایجاد کنند تا ضمن رفع مشکلات مالی زمینه اشتغال را نیز برای جوانان فراهم سازند.

معتمدیان با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به شهرداری نالوس در این سفر افزود: ایجاد مجتمع اداری در این شهر در صورتی که فضای لازم برای احداث آن پیش بینی شود در اولویت قرار خواهد گرفت.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی امروز در سیزدهمین سفر شهرستانی خود وارد شهرستان مرزی اشنویه شد.

پیش از این دیدار، معتمدیان با عشایر و روستاییان «گندملاعیسی»، «آغبلاغ» و «بیژن آباد» از توابع اشنویه نیز دیدار و از کارخانه در دست احداث گلوکز این شهرستان نیز بازدید کرد.  

دیدار با خانواده معظم شهدا، اقشار محتلف مردم در شهر و روستاهای و احصا و رسیدگی به مشکلات، بازدید از چند طرح نیمه‌تمام عمرانی، دیدار با نخبگان و معتمدین، ملاقات چهره به چهره با مردم از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در سفر استاندار آذربایجان غربی به اشنویه است.

برپایی میز خدمت دستگاه‌های اجرایی استان در مسجد جامع این شهر به منظور پاسخگویی به مشکلات و مطالبات مردم و برگزاری نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه  استاندار آذربایجان‌غربی به اشنویه است.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و با کشورهای عراق و ترکیه هم مرز است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha