۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84808247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۶۲۰ زائر گلستانی برای انجام مناسک حج وارد سرزمین وحی شدند

گرگان- ایرنا- جانشین حج و زیارت استان گلستان گفت: برای انجام مناسک حج تمتع امسال، هزار و ۶۲۰ زائر گلستانی در قالب ۱۲ کاروان با هفت پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان راهی سرزمین وحی شدند.

سیدحسین میرآئیز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه پروازهای حجاج  گلستانی از فرودگاه گرگان در قالب کاروان‌های "مدینه بعد" به مقصد جده انجام شده که نخستین پرواز اعزام زائران هشت تیرماه  آغاز و آخرین پرواز اعزام زائران امروز ۱۱ تیرماه انجام شد.

وی بیان کرد:  امسال هزار و ۲۶۵ زائر اهل سنت در قالب ۹ کاروان و ۳۵۵ زائر شیعه در قالب سه کاروان به حج تمتع ۱۴۰۱ اعزام شدند.

جانشین حج و زیارت گلستان گفت: از مجموع زائران گلستانی ۶۱۵ نفر از گنبدکاووس، ۳۲۰ نفر از بندرترکمن، ۲۹۵ نفر از آق قلا، ۱۳۵ نفر از گرگان، ۸۵ نفر از کلاله، ۸۵ نفر از بندرگز و ۸۵ نفر از گمیشان هستند و شهرهایی هم که تعداد زائر کمتری داشتند در شهرهای همجوار خود تجمیع شدند.

 میرآئیز افزود: براساس آمار موجود ۵۱ درصد زائران حج ابراهیمی سال جاری این استان زن و بقیه مرد هستند.

وی بیان کرد: همه زائران گلستان مدینه بعد هستند و بعد از انجام مناسک حج ابراهیمی به مدینه اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، در عملیات حج امسال ۳۹ هزار و ۶۴۰ زائربیت ایرانی الله الحرام از ۱۸ ایستگاه پروازی در مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۲ خرداد تا ۱۲ تیرماه سال جاری  عازم سرزمین وحی می شوند و فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha