روزانه ۵۰۰ تخلف رانندگی در همدان با دوربین ثبت می‌شود

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان همدان گفت: روزانه به طور میانگین ۵۰۰ تخلف رانندگی (سرعت غیر مجاز) با دوربین های هوشمند در مرکز استان ثبت و پس از تایید نهایی از سوی افسر راهنمایی و رانندگی و اعمال قانون، پیامک برای مالک خودرو ارسال می شود.

سرهنگ غلامعلی همایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نقش موثر سرعت به عنوان سومین عامل بروز سوانح رانندگی در تصادفات درون شهری و نقش موثر آن در بالا رفتن شدت سوانح و جراحت ها برخورد با این تخلف در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بنابراین با بهره گیری از ابزارهای نوین از جمله تعمیر دوربین های معیوب و نصب چندین دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت جدید در معابر شهری پُرترافیک و سانحه خیز با همکاری شهرداری، اقداماتی صورت گرفت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان همدان ادامه داد: تصادفات منجر به فوت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به فصل بهار سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته که به طور حتم یکی از عوامل موثر در این کاهش وجود دوربین های هوشمند ثبت تخلف رانندگی در معابر درون شهری بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های پلیس حفظ جان افراد است، گفت: جریمه و اعمال قانون رانندگان متخلف توسط ماموران راهور نیز در این راستا صورت می گیرد با این وجود از رانندگان درخواست می شود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس را در کاهش سوانح یاری دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha