۷۳۶ فقره تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در استان سمنان صادر شد

سمنان- ایرنا- مدیر کل استاندارد استان سمنان گفت:  صدور ۷۳۶ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورهای نصب شده در نقاط مختلف استان از شهریور سال گذشته تا کنون صادر شد.

عباس رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت  انجام‌نشدن سرویس و نگهداری مستمر به وسیله شرکت های مجاز و فقدان بازرسی دوره‌ای سالیانه به وسیله شرکت های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.
وی تاکید کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌ها باید پیش از اتمام تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای انجام بازرسی دوره‌ای و تمدید اعتبار تاییدیه کیفیت و ایمنی آسانسور اقدام کنند.
رستمی تصریح کرد: برای بازرسی دوره‌ای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های شخصی، مدیران و مالکان آپارتمان‌ها باید نسبت به ثبت درخواست بازرسی دوره‌ای در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور سازمان ملی استاندارد اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه تمام آسانسورهای نصب شده در کشور، از ابتدای سال ۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری هستند، گفت: یکی از الزامات در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها توسط شهرداری‌ها، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور است.
رستمی با بیان اینکه برای تأمین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری است و این موضوع به تمام شهرداری‌های استان سمنان منتقل شده است، گفت: نباید برای ساختمان‌های فاقد گواهینامه ایمنی آسانسور پروانه پایان کار صادر شود.

۷۳۶ فقره تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در استان سمنان صادر شد

چگونه برای دریافت گواهینامه کیفیت و ایمنی آسانسور اقدام کنیم؟

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: مدیران و مالکان آپارتمان‌ها برای ثبت درخواست بازرسی دوره‌ای کیفیت و ایمنی استاندارد به نشانی الکترونیکی http://lift.isiri.gov.ir اقدام کنند و هر سال فرآیند دریافت تاییدیه ایمنی را تکرار کنند.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در استان افزود: دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.
مدیرکل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: با این سامانه دیگر متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به این اداره کل نخواهند داشت.
شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن آسانسور و آگاهی از آخرین وضعیت تاییدیه آسانسور می توانند شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور که در کابین آسانسور نصب شده است را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با تاییدیه آسانسور در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha