معاون وزیر صنعت: سهم صنعت از تولید ناخالص ملی سه برابر افزایش یافته است

سمنان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به گزارش‌ سازمان برنامه‌ و بودجه گفت: ارزش افزوده صنعت از سهم تولید ناخالص ملی از زمان تحریم‌ها سه‌ برابر شده است.

به گزارش ایرنا، علی رسولیان عصر دوشنبه در همایش تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن استان سمنان بیان کرد: آمار مربوط به سهم صنعت در تولید ناخالص ملی نشان از تلاش موثر صنعت در تامین کالاهای مورد نیاز کشور و تامین معیشت مردم است.

وی اضافه کرد: حمایت از تولید با ارائه بسته‌های حمایتی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در کنار بسته‌های حمایتی دولت باید واحدهای صنعتی به سمت افزایش بهره‌وری و توجه به دانش بنیان ها، نقش دانش، تحقیق و فناوری، توسعه صادرات و توجه به زنجیره تولید هدایت شوند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب طی ۱۲ سال گذشته در زمینه توجه به تولید، افزود: حمایت از صنعت و تولید رویکرد اولویت‌دار دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه افزود: کاهش سهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، کمبود نقدینگی برای تامین سرمایه در گردش به دلیل تورم، نبود بهره‌بری کامل، به‌روز نبود ماشین‌آلات ، پایین‌بودن نفوذ فناوری در تولیدات، نگرانی از تعرفه مالیاتی، تصمیم‌های تامین اجتماعی  و نامه‌نگاری‌های اداری از جمله مشکلات صنایع است.

رسولیان یادآور شد: حذف امضاهای طلایی یک ضرورت است و وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی حذف امضاهای طلایی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به افزایش تجارت خارجی، افزایش تولید کشور و افزایش سهم اشتغال در صنعت، تصریح کرد: آمار نشان دهنده عملکرد خوب صنعت است.

رسولیان یادآور شد: در سه ماه نخست طی قراردادها امضا شده، ۷۵ هکتار زمین از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به بهره‌بردار واگذار شد که این آمار نشاندهنده استقبال صنعت از استان سمنان است و زمینه برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان برنامه‌ریزی شده، چرا که برآیند داده‌ها نشاندهنده استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در استان سمنان است.

رسولیان یادآور شد: رفع کمبود آب استان سمنان در بخش صنعت با نگاه ویژه دنبال می‌شود و تخصیص تصفیه پساب و افزایش بهره‌وری واحدها، موثر در جبران کم‌آبی است.

وی با اشاره به ظرفیت معدنی استان سمنان، ادامه داد: این استان باید به سمت ایجاد شهرک معدنی پیش رود.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون پل روگذر شهرک صنعتی استان سمنان نیمه‌کار بود و اکنون این طرح بعد از مدت‌ها چشم‌انتظاری برای تکمیل به برکت سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان سمنان تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به احیای ۴۰ واحد تولیدی راکد استان سمنان بیان کرد: عملکرد و تلاش مسوولان استان مطلوب و شایسته تقدیر است.

به گزارش ایرنا، ۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است. 

در همایش تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن  استان سمنان از پنج واحد صنعتی نمونه و ۲ صنعت‌گر پیشکسوت با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، سیدمحمدرضا استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha