۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84811475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

احیای ۶۴ واحد تولیدی راکد استان سمنان تا پایان سال هدف‌گذاری شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: احیای ۶۴ واحد تولیدی راکد و به ظرفیت اسمی‌رساندن ۱۰۵ واحد صنعتی استان تا پایان امسال در دستور کار شرکت شهرک‌های استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا باقری عصر دوشنبه در همایش تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن استان سمنان افزود: در حوزه صنایع کوچک استان سمنان ۱۵۰ واحد راکد وجود دارد که احیای ۶۴ واحد تا پایان امسال در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: تا پایان امسال ۳۰۰ طرح صنعتی در استان سمنان وارد چرخه تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان  ابراز داشت: راه‌اندازی مجدد و احیای واحدهای راکد و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی استان سمنان از مهمترین برنامه‌های کاری این شرکت است.

وی با اشاره به یکشنبه‌های صنعتی در استان سمنان، بیان کرد: یک روز در هفته اختصاص به بازدید از واحدهای تولیدی دارای مشکل، برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و برگزاری جلسه ستاد دانش بنیان به منظور تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب دارد.

باقری خاطر نشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به دنبال استقرار ۲۴ واحد کارگاهی خرد و خلاق به صورت اجاره‌ای با همراهی پارک علم و فناوری در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان است.پ

وی بیان کرد: زیرساخت آبی صنعت استان سمنان اکنون ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است و هدف این است در یک برنامه پنج ساله به ۸۰۰ لیتر بر ثانیه برسد.

وی با بیان اینکه ۳۷ سال از عمر  استقرار شرکت شهرک‌ها در استان سمنان می‌گذرد، افزود: از سال ۱۳۶۴، تاکنون ۴۰۰ لیتر بر ثانیه برای صنایع استان آب تامین شد که این میزان حداقل یک سوم نیاز است و اگر واحدهای در دست ساخت افتتاح شود، حداقل باید دو برابر مقدار فعلی آب تامین شود.

باقری ادامه داد: چشم‌انداز تا ۱۴۰۵ افزایش ۲ برابری تامین آبی، از طریق تخصیص از سد، تغییر کاربری چاه‌های کشاورزی و تصفیه پساب دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی در استان سمنان نیازمند تخصیص و الحاق زمین به شرکت شهرک‌ها است‌ و برای شهرک سمنان ۲۵۰ هکتار زمین برای توسعه‌ در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بهار امسال ۳۸ قرارداد واگذاری زمین منعقد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

باقری افزود: در یک سال گذشته ۶۸۷ هکتار از اراضی صنعتی به شهرک‌های صنعتی استان سمنان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: استان سمنان دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی است و سه‌هزار و ۳۰۰ قرارداد واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های استان امضا شده و هزار و ۹۰۰  طرح در نواحی صنعتی استان در حال راه‌اندازی است.

به گزارش ایرنا، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی همایش تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن در سالن اجتماعات رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha