۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84811621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی ۲۵ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شد

شهرکرد_ ایرنا_ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال هدف‌گذاری اولیه برای خرید تضمینی گندم در استان ۲۵ هزار تن برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی عصر دوشنبه در شورای آرد و نان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۳۰ درصد گندم تولیدی در استان ذخیره‌سازی می‌شود.

وی از تجهیز تمامی نانوایی‌های چهارمحال و به دستگاه کارت‌خوان هوشمند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: نانوایان در صورت بروز مشکل برای کارت‌خوان‌های هوشمند با شماره‌ تلفن‌های ۳۲۲۲۱۶۷۵، ۳۲۲۲۱۷۹۹ و ۳۲۲۶۰۹۷۴ تماس بگیرند.

منزوی تصریح کرد: صدور پروانه کسب برای نانوایی‌های جدید به‌صورت آزادپز و نیازمند تصویب در کارگروه تخصصی مربوطه است.

خرید تضمینی ۲۵ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شد


وی یادآور شد: هرگونه افزایش قیمت نان ممنوع و نرخ نان‌های خشکه‌پزی، محلی و کنجدی پس از آنالیز اعلام می‌شود.

منزوی ثبت اطلاعات خانوارهای روستایی برای دریافت آرد در خانه را نیازمند ثبت اطلاعات در سامانه دانست و اظهار داشت:  فرمانداری‌ها اطلاعات نانوایی‌های چهارمحال و بختیاری را تا هفته آینده برای ثبت و اصلاح در سامانه ارسال کنند تا سهمیه آرد به آن‌ها تعلق گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۵۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص دارد که از این سطح ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار به‌علت سرمازدگی آسیب دید.

خرید تضمینی ۲۵ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شد


حسین برزگر پیش‌بینی برداشت گندم در چهارمحال و بختیاری در سال‌زراعی جاری را ۵۵ هزار تن اعلام و تاکید کرد: سال گذشته ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شد.

وی از نگهداری ۱۴ هزار تن از گندم تولیدی چهارمحال و بختیاری برای بذر سال آینده خبر داد و افزود: برنامه خرید تضمینی گندم استان ۴۰ هزار تن اعلام شده که این میزان خرید دور از انتظار است.

برزگر تصریح کرد: در سال‌زراعی جاری ۳۵ گروه با ۱۱۵ بر روند برداشت گندم در مزرعه‌های چهارمحال و بختیاری نظارت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۱۶ مرکز مختص خرید تضمینی گندم است.

خرید تضمینی ۲۵ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شد


نعمت‌الله تقی‌زاده تاکید کرد: تاکنون ۹۹۴ تن گندم در چهارمحال و بختیاری به‌صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به ۶۰۴ تن سال گذشته ۶۴ درصدی افزایش داشته است.

وی افزود: البته از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار هزار و ۴۲۰ تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شده که بخشی از آن مربوط به تولید سال گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت هزار نانوایی دارد و سرانه مصرف آرد ماهانه در این استان هشت کیلوگرم به‌ازای هر نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha