مصرف گاز مایع در استان اردبیل کاهش یافت

اردبیل-ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تشریح طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در استان اردبیل گفت: میزان مصرف گاز مایع در طول سه ماهه بهار امسال در مقایسه با میزان مصرف گاز مایع زمان مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته است.

حجت مدنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در سه ماه  نخست امسال بیش از سه هزار تن گاز مایع از طریق سیستم توزیع و با استفاده از زیرساخت الکترونیکی وبانکی در مناطق مختلف استان توزیع شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل در ادامه تامین رفاه مصرف کنندگان این فراورده سوختی، جلوگیری از افزایش قیمت و قاچاق، پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع در کنار ساماندهی کار توزیع فرآورده‌های نفتی با استفاده از زیر ساخت جدید و کارت بانکی سرپرست خانوار را از اهداف اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع اعلام کرد.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، گاز مایع از طریق کارت بانکی سرپرستان خانوار که در سامانه تجارت آسان به آدرس NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت‌ نام کرده‌اند، توزیع می‌شود و افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در این سامانه نشده‌اند می توانند بدون واسطه و به صورت غیر حضوری، با مراجعه به سامانه یاد شده ثبت نام کرده و سیلندر گاز مایع را با نرخ مصوب از طریق کارت‌خوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند.

مصرف گاز مایع در استان اردبیل کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل همچنین از اختصاص ۳۵ درصدی سوخت خودروها به گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: مصرف این سوخت پاک در ۹۳ روز ابتدای سال جاری، نزدیک به  ۶۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱.۶ درصد رشد داشته است.

مدنی با اشاره به ظرفیت تولید گاز طبیعی فشرده در کشور تصریح کرد: تلاش شده سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گازطبیعی در سراسر استان گسترده ودر دسترس است، امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت مصرفی اولویت‌دار خودروها در همه مناطق استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با وجود ۶۹ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی فعال در استان، به طور میانگین روزانه بیش از ۶۴۵ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در بهار امسال به خودروهای گازسوز در سراسر استان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha