اتمام پروژه منطقه آزاد و بازارچه سیرانبند بانه مهمترین خواسته مردم بانه است

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با اشاره به خواسته مردم شهرستان بانه از رییس جمهور در سفر به کردستان گفت: مهمترین خواسته مردم این شهرستان مرزی اتمام پروژه منطقه آزاد بانه- مریوان و ساماندهی پایانه مرزی سیرانبند بانه است که نقش مهمی در توسعه استان و شهرستان دارند.

کمال خدری در روز چهار شنبه گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن استقبال از سفر رییس جمهور به استان کردستان اظهار داشت: باتوجه به اینکه بازارچه مرزی سیرانبند بانه و منطقه آزاد تجاری بانه- و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی بانه نقش مهمی در اشتغالزایی و رونق تولید دارند ضروری است که این پروژه ها به سرانجام برسند.

وی اضافه کرد: مرز رسمی سیرانبند بانه با کمبود های جدی در زمینه زیرساخت ها بویژه احداث ساختمان های مرتبط با کاپوتاژ خودروها، انجام اقدامات اولیه برای واردات، صادرات، ترانزیت کالا و تردد مسافرین و گردشگران مواجه است که مردم مرزنشین بانه انتظار دارند این امر مهم در دستور کار قرار گیرد.

خدری گفت: جاده مواصلاتی بانه- سرانبند، بانه- سوته، بانه- سقز و جاده های روستایی شهرستان یکی دیگر از خواسته های مهم مردم است که انتظار دارند با تخصیص اعتبارات تکمیل و توسعه یابند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با اشاره به مطالبه مرزنشینان در خصوص بازگشایی بازارچه موقت مرزی، اظهار داشت: بازگشایی مجدد کارشناسی شده بازارچه های موقت مرزی هنگه ژاله و گله سور که نقش مهمی در وضعیت اقتصادی و معیشت  مردم کردستان دارد از خواسته های مرزداران است.

وی با اشاره به تردد مسافرین از مرز سیراننبد و نقش آن در توسعه توریسم درمانی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان بانه کمبود امکانات و تجهیزات پیشرفته پزشکی است که انتظار می رود علاوه بر تجهیز کردن مراکز بهداشتی و درمانی بکارگیری نیروهای متخصص پزشکی مد نظر قرار گیرد.

این مسوول ادامه داد: رییس جمهور و دولت سیزدهم همواره تلاش می کنند که ارتباط خود را با مردم در سراسر کشور حفظ کنند و با حضور میدانی در استان های مختلف بویژه استان های محروم کشور گام های موثری در راستای محرومیت زدایی برمی دارند.

خدری با اشاره به انتظارات مردم  کردستان از رییس جمهور در این سفر گفت: یکی از خواسته های مهم مردم کردستان تخصیص اعتبارات کافی به منظور اتمام پروژه های نیمه کاره است.

وی اظهار داشت: در این سفر مقرر شده با حضور یکی از وزراء پروژه تولید لوازم خانگی آشپزخانه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در شهرک صنعتی بانه به بهره برداری برسد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha