۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۴
کد خبر: 84813994
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نمونه‌های مثبت کرونا در جهرم افزایش یافت

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۴
کد خبر: 84813994
نمونه‌های مثبت کرونا در جهرم افزایش یافت

شیراز-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در سه روز گذشته، ۱۱۹ نمونه ارسالی در جهرم به آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ارسال شده که ۴۶ مورد آن مثبت بوده است. از این رو از عموم درخواست می‌کنیم برای تزریق دز چهارم واکسن عجله کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد رحمانیان چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری از کرونا دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال اگر شش ماه از آخرین دز سوم واکسنشان گذشته است حتما برای تزریق واکسن دز چهارم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گفته وی در حال حاضر بیشترین علائم بیماری که در افراد دیده می شود شامل درگیری تنفسی فوقانی، مشکلات گوارشی و گاها تب و لرز است.

رحمانیان با اشاره به اهمیت تکمیل واکسیناسیون جهت کنترل بیماری گفت: کسانی که تا کنون برای دز سوم واکسن اقدام نکرده اند هر چه سریع تر به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه شهروندان برای پیشگیری از ابتلای بیماری و بستری در بیمارستان حتما مراحل واکسیناسیون را تکمیل کرده و شیوه‌نامه بهداشتی بهداشتی را رعایت کنند، اظهار کرد: واریانت جدید بیماری برای سالمندان با بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران خاص و افراد با سطح ایمنی پایین و همین طور کسانی که هرگز واکسن نزده‌اند، می‌تواند خطرساز باشدوی تأکید کرد: حتما در محیط های بسته ماسک بزنید. این روزها به دلیل گرمای زیاد و استفاده از کولر، تهویه و جریان هوا در مکان های سربسته کمتر بوده و این می‌تواند عاملی برای افزایش آمار مبتلایان باشد.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، قطار و هواپیما تاکید می‌شود. نکته حائز اهمیت دیگر رعایت فاصله فیزیکی در محیط‌های سربسته کوچک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: بر اساس گزارش فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، بیشترین ابتلای بیماری در دنیا ۴۶ درصد، مربوط به منطقه مدیترانه شرقی است و ایران هم در این منطقه قرار دارد. آمار مبتلایان در آسیای شرقی ۲۳ درصد و در اروپا و آمریکا هم به ترتیب ۳۱ و ۳۲ درصد گزارش شده است.

وی تصریج کرد: به گفته وی در ایران  تعداد بیماران سرپایی در برخی از مراکز استان ها افزایش یافته است. سویه بیماری که در جهان شیوع پیدا کرده و در کشور هم مشاهده شده از نوع ساب واریانت اومیکرون BA4 و BA5 است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha