۴۰۰ پایگاه نذورات عید قربان مردم گلستان را جمع‌آوری می‌کند

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: امسال ۴۰۰ پایگاه جمع آوری نذورات خیرین ویژه عید قربان در ۱۴ شهرستان استان توسط این نهاد تدارک دیده شده که فعالیت خود را در حاشیه نمازجمعه هفته جاری آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عیسی بابایی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: از این تعداد، ۳۸۰ پایگاه توسط مراکز نیکوکاری و بقیه ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها بوده و کار جمع آوری نذورات خیرین در عید قربان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ نزد بانک ملی، شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ نزد بانک ملی و پویش جمع آوری نذورات قربانی برای نیازمندان توسط این نهاد در استان از طریق شماره گیری #۰۱۷*۱*۸۸۷۷* راه اندازی شده و آماده جمع آوری نذورات خیرین در عید قربان است.

بابایی خاطر نشان کرد: با توجه به این که اقوام و مذاهب مختلف در این استان شمالی به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و برگزاری عید قربان نزد اقوام ساکن از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده ، پیش بینی می‌شود خیرین ۵۰۰ میلیارد ریال نذر قربانی خود را به این نهاد تحویل دهند.

به گفته وی ، نذورات قربانی جمع آوری شده در گلستان در کوتاه ترین زمان در اختیار خانوارهای نیازمند قرار داده می شود.
وی اضافه کرد: پارسال خیرین این استان ۳۴۰ میلیارد ریال نذر قربانی خود را به این نهاد تحویل داده تا در میان خانوارها نیازمند توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان همچنین از برگزاری همایش هزار نفری زکات با حضور عامل افتخاری و مبلغان در روز ۲۳ تیرماه سال جاری در گرگان خبر داد و گفت: این همایش که با هدف ترویج فرهنگ زکات در جامعه ، رییس کمیته امداد و رییس شورای زکات از کشور حضور می یابند.

بابایی افزود: سال گذشته ۸۶۰ میلیارد ریال زکات در گلستان جمع آوری شد که ۹۵ درصد آن رفع نیاز محرومان شامل ۶۵۹ سری جهیزیه، ۲۲۰ مورد پرداخت هزینه درمان، دو هزار و ۴۱ مورد پرداخت هزینه آموزشی، آزادی ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد،  ساخت ۱۳ خانه، ۱۰ ورد مرمت و بازسازی خانه و توزیع ۳۵۰ هزار بسته معیشتی بوده و بقیه اعتبار به اجرای ۲۰طرح عمرانی از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، حوزه علمیه و غسالخانه است.

وی با اشاره به این که امسال هم طرح جمع آوری زکات پیگیری می شود، گفت: اکنون این طرح با مشارکت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعم از عامل افتخاری و مبلغ در ۹۷۰ روستای استان فعال است.

اختصاص ودیعه مسکن

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ودیعه مسکن به این نهاد در استان اختصاص یافته و از طریق بانک های عامل از جمله ملی، ملت، رسالت و صادرات پرداخت آن به خانوارهای واجد شرایط آغاز می شود.

وی ادامه داد: سقف ارایه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به خانوارهای واجد شرایط این نهاد تا ۵۰۰ میلیون ریال  در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اکنون مشکل اصلی این نهاد تامین تسهیلات در حوزه ودیعه مسکن بوده است که با این اعتبار بخشی از نگرانی نهاد حل شده است.

به گفته وی اکنون ۵ هزار و ۷۰۰ خانوار این نهاد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند .

 ایجاد بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی جدید

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: امسال تعهد این نهاد در استان ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان واجد شرایط است.

وی ادامه داد: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی جدید، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۲.۵ درصد افزایش برخوردار است.

بابایی گفت: سال قبل ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای کمیته امداد استان در نظر گرفته شده بود که با جذب ۹۷ درصد آن ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

پوشش ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرزند یتیم و محسنین با ۴۵ هزار حامی، ساخت ۹۰۰ خانه برای محرومان در قالب تفاهم نامه های امضا شده با دستگاه ها و بسیج، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به میزان ۹۶۰ میلیارد ریال به بیش از ۱۰ هزار خانوار واجد شرایط، پرداخت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال مستمری، رایگان شدن هزینه بستری مددجویان، پیگیری آورده سهم ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را از دیگر موارد  خدمات ارایه شده به مددجویان این نهاد در گلستان از سوی مدیرکل عنوان شد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ۸۱ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش خدمات خود دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha