۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84815638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: مساله آب از چالش‌های مهم استان است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مساله آب یکی از چالش‌های مهم استان در بخش های شرب و کشاورزی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز جمعه در شورای اداری شهرستان سنندج با حضور دکتر رییسی، رییس جمهور اسلامی ایران اظهار داشت: مسایل و مشکلات استان را در سه بخش چالش‌ها و آسیب‌ها، فرصت‌ها و درخواست‌ها جمع بندی کرده‌ایم که مساله آب و جاده‌ها از جمله مهمترین چالش‌ها و آسیب های استان است.

وی افزود: بحث اشتغال و بیکاری جوانان یکی دیگر از چالش های استان کردستان است که امروز فرمایشات آیت الله رئیسی در این مورد بسیار امیدوار کننده و نوید بخش بود و امید است این چالش حل و فصل شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: بحث بهداشت و درمان و مسایل قومی و فرهنگی نیز از جمله دیگر چالش‌های استان است که ما با آنها روبرو هستیم.

وی در ادامه به فرصت‌های موجود در استان نیز اشاره و عنوان کرد: وجود معادن و مرز دو فرصت اصلی در استان کردستان است که ما امیدوار هستیم با راه افتادن منطقه ویژه بانه و مریوان اتفاقات خوبی برای کردستان بیافتد و بخشی از مساله اشتغال این منطقه حل و فصل شود.

حجت الاسلام پورذهبی اضافه کرد: گردشگری و اماکن تاریخی، صنایع دستی و دانشگاه‌های استان و پژوهشگران برتر نیز از دیگر فرصت های موجود در کردستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه بیشتر به بازارچه‌های مرزی استان تاکید کرد و افزود: بارازچه مرزی سیف سقز تعطیل است و سیرانبند بانه هم تحرک لازم را ندارد که این موارد نیاز به بازبینی دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: رسیدگی به نواحی منفصل شهری نیز بویژه در شهرهای سنندج، قروه و سقز یک ضرورت است.

وی توسعه سرمایه گذاری دولتی و خصوصی، افزایش پروازهای فرودگاه سنندج و راه اندازی راه آهن سنندج را از دیگر درخواست های خود مطرح کرد و افزود: افراد بسیاری در کردستان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که توجه به اقشار آسییب پذیر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مربوط به بیست و هفتمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان را می توان در پرونده خبری به آدرس این پیوند پیگیری کرد: سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha